2009-11-10 kl 20:51
|
|
Hej! |
2009-11-10 kl 21:17
|
|
Tack för en trevlig och rak redogörelse. Vi planerar att åka ner i april mot Tyskland och Gardasjön eller Kroatien. Har du stor vagn och är det bökigt att ta sig fram utanför "autostraderna". Vi åker med en Polar 620 2,5 och framförallt frugan är lite orolig att vi skall "fastna" nånstans i småbyarna. Hur långa dagsetapper åkte ni innan det blev tröttsamt och tjatigt? Det var bra med ditt påpekande om en GPS för man är ju gammal och envis och tycker att en kartbok duger, så på den punkten får jag nog ge min hustru rätt:dags att skaffa en GPS. Jag återkommer nog med fler frågor till dig, samt att det var roligt att ni trivdes och ville dela med er. |
2009-11-11 kl 09:08
|
|
Tack för en trevlig redogörelse specielt om Tyskland.Jag skall ner i slutet av april (hoppas jag)för det är oldtimmers träff i Eckernförde den andra Maj! Än en gång tackZubac |
|
2009-11-11 kl 14:26
|
|
[quote user="goffe"] |
2009-11-11 kl 16:43
|
|
Chriper har redan skrivit lite om dina frågor fast jag tänkte också svara gällande mina erfarenheter: |
2009-11-11 kl 17:21
|
|
Ja vägarna i mindre franska samhällen är rena lapptäcken. Jag vill säga att vägarna där många gånger är usla. Mellan byarna är det dock bättre mestadels. |
|
2009-11-13 kl 23:12
|
|
Intressant att höra att du stått på ställplatser, vi har aldrig gjort det då vi trott att bara husbilar är tillåtna där. Husbilsägare ger ofta sken av detta i sina resereportage. Men jag har hört att senare utgåvor av tyska ställplatsförteckningen "Bordsatlas" har information om vilka ställplatser som välkomnar husvagnar. När man är på resa har man ofta behov av någon enklare övernattning än att behöva checka in på en camping. Vi står ofta på Autohof/Rasthof och liknande och det fungerar ju bra. |
2009-11-14 kl 15:36
|
|
Ja många ställplatser tillåter husvagnar. Vår "Ställplats-fuhrer" hade även kartor över Västeuropa som visade vilka ställplatser som tillåter husvagnar. Vidare stod vi även på platser deär det stod "nur Wohnmobil" men man behöver ju inte alltid följa alla regler utan det går ju att spela dum om någon skulle komma och säga till. Visserligen reste vi under eftersäsong och då kanske det inte spelar så stor roll. |
2009-11-14 kl 19:38
|
|
Tack för tipset. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.