11 roliga saker att göra i en hiss :-) / av frank

• 9 svar
11 roliga saker att göra i en hiss :-)
2006-03-20 kl 11:17

Många människor våndas när de ska åka hiss, antingen för att de inte gillar att vara instängda på en liten yta eller för att man inte vet var man ska titta under den ansträngande tystnaden. Här kommer några tips som kan pigga upp åkturen!
1. Grimasera av smärta samtidigt som du dunkar huvudet mot hissväggen och muttrar "Håll tyst, för ***, håll tyst med er allihopa!"
2. Hälsa alla som kommer in i hissen med en rejäl handskakning och be dem kalla dig Översten.
3. Ha en kylväska med dig som det står "människohuvud" på.
4. Stirra på en av de andra passagerarna en stund, och skrik sen "Du är en av dem!" och flytta dig längst bort i hissen.
5. Kommunicera med de övriga i hissen via en handdocka.
6. Fråga högt "Undrar vad de här är bra för?" och tryck på alla röda knappar.
7. Lyssna på hissväggarna med ett stetoskop.
8. Markera en kvadrat på hissgolvet med en krita och förklara högtidligt att det är din "personliga space".
9. Meddela med en demonisk röst "Jag måste hitta en mer passande värdkropp!"
10. Gör explosionsljud varje gång någon trycker på en knapp.
11. Ha på dig solglasögon som är märkta med "Röntgenglasögon" och stirra flinande på de andra passagerarna. Källa: Comedy Central

2006-03-20 kl 11:46

Jobbar man inom psykiatrin får man lite andra referensramar om vad som är konstigt .......många av dessa punkter är vardagsmat för mig.

Kan trots detta garva gott åt ditt inlägg.....och känner hur hornen växer ut i pannan.....hmmmmmm kanske skulle prova en trea en dag*ler i lönndom*

2006-03-20 kl 12:17

Men N-e-t-t-a-n..... I lönndom??? Visst är du en huvudjägare men men.
Nä lovar att när du och jag åker hiss så skall 6:an provas. För visst är väl nödstoppet en rödmärkt knapp. ;)

2006-03-20 kl 12:23

Jag skulle tro det...fast jag misstänker att om så inte är fallet så fixar du det iaf;)

2006-03-20 kl 12:26

Hmmm skulle tro det... Rubriken var ju "roliga saker att göra i en hiss" Vissa saker är ju roligare än andra..... (undra om detta inte spårat ur lite, men shit happends)

2006-03-20 kl 19:42

Denna gången var det iaf inte jag som körde först!!!!!

2006-03-20 kl 19:50

Apropå nåt annat....En annan rolig grej att göra (fast inte i en hiss då).
När du tar en nummerlapp och det är din tur så ropar du Bingo.Det har jag gjort nån gång.Roligt att se andras reaktioner...prova.

2006-03-20 kl 22:41

Som icke hissrädd skrattar jag högt!

Annat roligt som klottrats i Gävle centals hiss:

Där ska stå:
Om hissen stannar, Tryck in knappen i 10 sekunder och invänta svar.

Nu står det: Om hissen stannar, Tryck in knappen i 10 sekumder och ...... svär.

2006-03-23 kl 20:51

Gud så kul. Tänk att man sitter ensam framför datorn och skrattar högt. Resten av familjen undrar över mitt förstånd. Jag skulle dö av skratt om någon skrek bingo när det var deras tur.
Jessica

• 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206