Hundar som skäller om natten på campingen / av ufriman

• 6 svar
Hundar som skäller om natten på campingen
2006-11-18 kl 00:45

JAG har en liten hund som har stor larminstinkt dvs han vill varna om det går någon nära vagnen/tältet när det är mörkt.

Någon som har ett tipps på hur hunden skall bli trygg och inte varna för folk som rör sig utanför vagnen/tältet

Hunden är en liten Bichon Havanaise på numer 16 månader. Vill inte att han skall störa grannar på campingen.

Ibland så förstår jag honom, om att han skäller när det kommer ett berusat,högljudt gäng och skränar 2 meter från vagnen, som stannar där och retar honom, klockan halv fyra på natten.

2006-11-19 kl 15:49

Ta en vattenflaska eller en gammal ketchupflaska och fyll den med vatten.
Överraska hunden med en dusch när den sätter igång att skälla .
När den sedan bara reagera med att bara makera att det kommer någon utan att skälla så beröm hunden.

2006-11-19 kl 17:41

Hej!
Om någon stannar utanför erat tält mitt i natten och börjar reta er hund så den skäller, så är det inte hunden som ska ha en tillsägelse utan de peronerna är bara värda en stor fet blåklocka som de sen kan gå och stoltsera med på campingen. Eller hur?

2006-11-19 kl 17:54

Svar till den episoden om att ett gäng fulla tyvärr vuxna manliga nötter som stog utan för våran vagn och retade hunden. Så frågade jag mina grannar om de hadde blivit störda av hunden. Men de sa att det som de hadde blivit störda av var av de överförfriskade genlemännen som borde vetat bättre. Våld kanske inte löser problemet men kanske skulle man som Lise säger sputa eller kasta en spann vatten över herrarna istället.

2006-11-19 kl 18:09

Hagelbössa säljes....... Men för vem :-)

Jag själv har tre hundar som äggar upp varandra när det kommer folk utanför, men jag ser det som en possetiv grej, ingen vågar sig närmare om dom inte känner hundarna.... Så en skylt utanför vagnen, varning för husse eller dyligt ;-)

2006-11-20 kl 13:25

Har två Bichon Havanaiseer och de skäller alldrig om inte någon försöker gå in itälltet...En hund bör veta var gränsen går även de hundar som pinkar revir utanför...Men kasta vatten på sälskapshunden tycker jag absolut inte... En bra bok som tar upp sådant här är skriven av Anders Hallgren, Mälaröbörsen Förlag ISBN 91-89090-43-8 ...Finns nog även på biblioteket...Läs speciellt "ljudspråket" på sidan 61 och du kommer att förstå hundens "tal" på ett helt annat sätt...Lycka till...

• 6 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206