Hur många har hund / av nina

• 18 svar
Hur många har hund
2006-04-07 kl 21:13

Hur många är det som hund/hundar med sig när ni åker nånstans? Om ni har det har ni stor eller liten ras?

Vi hade med oss våran svarta schäfer vid nått tillfälle (han var stor till växten och vikten;) ), då lyckades han låsa ut oss han visade klart och tydligt att där vill jag minsan inte stanna själv i husvagnen och vi som bara ville vara snälla då det ösregnade ut och vi skulle stå vid en brygga då sambon skulle köra sina heat i tävlingen.

2006-04-07 kl 21:24

hej! vi har en 12år gammal labrador som älskar att åka med när vi åker ut med husvagnen, nackdelen är att hon blir åksjuk emellanåt men annars går det bra!mvh lagan

2006-04-07 kl 22:47

Hej vi har en 2 årig cavalier king charles hane som lystrar till namnet Nalle. Han är tokig i bilåkning. Trivs jättebra i husvagnen.

2006-04-07 kl 23:15

11 årig bolltokig pudeltik som inte insett sin ålder, men det är klart man är inte äldre än man känner sig ! även hon är biltokig och verkar älska husvagnslivet också så hon tillhör definitivt familjen !!

2006-04-08 kl 14:25

Hej vi har en lab som är 7år trivs jätte mycket att vara med i husvagnen o livet med det hon går alltid lös på campingarna inga problem med det mvh/ Hasse

2006-04-08 kl 17:43

Tjena vi har en liten krabat på 16 veckor som ska få vara med i sommar. Det viktigaste är att den få vara med som en familjemedlem. Det är en Powder Puff (kinesisk nakenhund med päls) snäll, behändig och jätte söt. Vi har haft hundar med på semestern innan genom åren bl.a en bordercollie på 6 mån ombord på 7m motorbåt när vi åkte Kinda och Göta Kanaler. Har fungerat aldeles utmärkt.

2006-04-09 kl 20:37

Vi har ev pudel/cavaljer som älskar att vara med överallt.
Det roligaste med att ha hund är att man pratar med folk som man kanske inte hade pratat med annars. Hundarna har på samma gång roligt med varandra(förhoppningsvis). Vi var i Torekov förra året o tre andra campinggäster hade hundar där.
Sen är det ju som danwre säger att de tillhör ju fam. så att lämna dem till nåt internat eller dyl. är inte att tänka på.

2006-04-09 kl 21:47

Hund???? Har iaf med mig en liten trasselsudd. En Bichon Frisé som älskar att campa.......

2006-04-10 kl 16:46

Vi har alltid våra finska lapphundstjejer med oss. En äldre och vis dam som lystrar till namnet Miisa och en liten viltfärgad spelevink som kommer när vi ropar Ronja.
Dom älskar husvagnslivet.

2006-04-10 kl 18:19

Jag har inte någon hund. Här verkar alla ha det.

Jag har inte något emot hundar men jag har inte heller någon plan på att skaffa någon.

2006-04-10 kl 19:59

Jag har 2 bayerska viltspårhundar som älskar att vara med. Vi åker mest på utställningar och försöker undvika större campingplatser.
Undertecknat:
Bayrarn

2006-04-11 kl 00:07

Vi har haft funderingar på att skaffa en mindre parvel, ev 2 om jag får bestämma ;). Våran guldgossen(busungen) springer numera på änglarnas hagar efter en sjukdomsperiod i slutet av -04 och början på förra året så var vi tvugna avliva han för ca 1 år sen.
Nu har vi mer bestämt oss för en liten parvel, siktet är nog inne på en Tibbe, Chihuahua, Bichon mfl vi har inte bestämt oss direkt sådär utan det beror helt på vad som stämmer in när vi väl träffar vem det nu än är.
Hundar har alltid varit som en del av familejn för oss, trist nog har det varit lite jobbigt med endel av omgivningen med våran guldgosse (pga att han var så stor och näst intill helsvart, många fördomar m.m (Svart schäfer) ) Ändå så var han from som ett lam, gjorde aldrig en fluga förnär , har gott i hemvärnet och därav var han otroligt lydig, nu tog vi han som omplaceringshund men han var helt underbar när han väl förstått att han har var han och fick tillbaka sitt förtroende för människor.
Men nu blir det nog en mindre parvel som sagt, älskar schäfrar efter våran (annars har jag alltid varit rädd för dom) samtidigt så skulle jag nog alltid och kommer alltid att jämföra en schäfer mot hur våran var och det vill jag inte, det är inte rättvist mot nya familjemedlemen.

2006-04-11 kl 08:06

Kan ni välja hund ? Vi hade inte en tanke på att skaffa hund, vår hund kom till oss för att de andra hundarna i hennes dåvarande familj inte lät henne vara ifred när hon löpte så då fick hon sova över hos oss. När hon varit hos oss ca: 2 veckor så hade hon bestämt sig för att flytta in hos oss,hon satt vid dörren och gnällde hela tiden då vi lämnade henne tillbaka så det var mer eller mindre bara att åka och hämta "hem" henne igen (jippie !!!). Efter en hälsokontroll visade det sig att hon hade (elakartad) cancer & magproblem så det fick bli en akut anceroperation och specialfoder, men nu är det full rulle igen dock med lite färre bröstvårtor än förut.

2006-04-11 kl 10:55

Vi har en Westie som är 18 månader nu, det var första säsongen med hund förra året. Det gick inte sååå bra, han avskyr att vara ensam i vagnen, så när vi var på Böda fick vi ha "jour" 1 timme var uppe i vagnen medans resten badade och solade nere på stranden. Inge kul...

Har fått tips av uppfödaren att skaffa en bur som han kan ligga i när vi lämnar honom i vagnen - han känner sig tryggare i den påstår hon. Hon har säkert rätt, även om jag tycker det låter lite "taskigt" att stänga in honom i en bur.

Det är inga problem att lämna honom varken hemma eller i bilen, men i vagnen vill han inte vara!

Annars är det en riktig goding! Lagom stor "camphund" i trevlig förpackning!

2006-04-11 kl 17:20

Tippy . Bara en fråga, varför inte ställa bilen i skuggan med nå´n ruta nere och en vattenskål och låta honom vakta bilen när ni badar.
danwer

2006-04-12 kl 10:08

Nja, jag tycker inte han ska sitta i bilen, och är det badväder är det förmodligen så varmt så han i alla fall inte kan vara i bilen även om man tar ner några rutor lite grann. (Öppnar man mer hoppar han ut, han är ju så liten...:-)

Sen är det ju oftast vandrande skugga på campingar, så det kan vara svårt att han bilen i skugga en längre stund.

Nej, han måste lära sig att vara ensam i vagnen när vi går ifrån, det är ju det bästa. Vi får väl ta tag i det nu när vi får "hem" vagnen till sommaruppställningen!

2006-04-12 kl 23:10

En Westie har vi med kikat på och är en av renraserna vi funderar på, det finns ju så många om man börjar kolla på raser. Vi har inte bestämt oss för nått ännu utan allt ska klaffa, enda vi bestämt oss för är att oavsett hur kära vi/hunden blir så ska det inte vara en stor hund (lätt och säga nu, sen får vi ju se(vi försöker att inte kolla på stora hundar) )
Chihuahua är en av mina favoriter bara såhär taget från att ha enbart träffat några st och sen att jag har en förkärlek till mindre hundar (tax, pegignes, bishon, westie ;o) ) Får vällan se, ev att vi åker iväg under påsk och tittar på en Tibbevalp.
Kul se att så många har hund och kul läsa hur man löser diverse ev problem, trivsamhet med hund i vagn, ett huvudbry är just hur man löser det när man ska bada*S'

2006-04-17 kl 10:40

Jag har alltid hund med mig modell
större (Riesenschnauser)skaffade min
första husvagn för att jag tyckte det
var lite jobbigt att tälta med hund
när det nästan alltid regnade när det
var hundläger. På de flesta campingplatser är det tillåtet med hund.
Man måste vänja hunden vid att vara i
vagnen lite försiktigt så den känner sig
hemma innan den lämnas ensam.
Har man hund med sig träffar man alltid
en massa andra trevliga hundmänniskor

• 18 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206