Idag blir vi med Kabe / av nina

• 9 svar
Idag blir vi med Kabe
2006-10-20 kl 09:07

Äntligen, efter 4 långa veckors väntan så ska vi äntligen hämta hem Kaben vi bytt till. Vi bytte bort våran Cabby 550 -93 mot en Kabe Ametist KS B9 -03. Nu längtar man till eftermiddagen då man kommit hem och kan börja lasta in alla saker igen.
Ska ut och testa den nästa helg om inget konstigt händer med vädret eller vem vet vi kanske åker redan imorgon efter att gårdstädningen i våran förening är klar ;)

2006-10-20 kl 10:53

Jag får säga ett stort grattis tel er kabe jag tror inte ni blir besvikna på dett valet jag har haft många kabe skulle ni behöva ett råd så hör av er så skall vi försöka lösa dett på något vis.
mvh BeRo.

2006-10-20 kl 14:48

Grattis säger Kabefantasten som kört KABE allt sedan l975 och just nu en KABE Ametist 06. Lycka till med Ametisten.

2006-10-20 kl 20:37

Grattis till köpet av en Kabe husvagn
Vi köpte våran första Kabe 1990 en
safir -78, och så har vi haft en
orion-95 och nuvarande Kabe onyx glx
2003 som vi köpte ny.

2006-10-20 kl 20:42

Tack så mycket. Än så länge är hela familjen helnöjd och köpet känns bra på alla sätt och vis.
Tack För erbjudandet av hjälp och råd, kommer säkert att behövas.
Nu längtar familjen till nästa helg för då ska vagnen testas :)

2006-10-31 kl 21:43

Beklagar sorgen !
Nej då jag bara skojar och ville ha upp pulsen på er !! . Hoppas givetvis att ni får många o långa sköna dagar/nätter med er nya vagn !
Grattis till nyförvärvet !
// Dan

2006-10-31 kl 23:45

*S* Kan säga att premiär turen var kanon, vi trivs med vagnen alldeles ypperligt. Planlösningen passor oss kanon och kan ju inte sitta och neka och säga att jag inte njöt av att allt var så "nytt" men som sagt planlösningen med köksytan, sovytan passar oss kanon, vi är supernöjda och nu sitter vi och funderar på om vi ska vintersäsonga eller åtminstone sattsa på vinterdäck och dra ut betydligt tidigare än vad vi någonsin gjort innan, får vällan se vad kompromissen blir ;) Jag vill vintersäsonga, sambon vill vinterställa med vinterdäck och dra ut mars april ;) får vällan se vad det blir av det hela, vagnen står iaf i garage nu men vi kan hämta den när vi vill *jihhuu*

2006-11-01 kl 08:22

Jovisst är det så att planlösningen är bland det viktigaste, för att bo i en vagn som inte känns rätt är inte bra på nå´t vis. Personligen tror jag ni kommer att vintercampa med vagnen ganska snart, man får den uppfattningen när man ser hur ni resonerar i frågan.
Hur som helst hoppas jag ni får en fin vinter vare sig ni är i vagnen eller i hemmet MVH. danwer

2006-11-07 kl 13:42

Hej Nina, förstår precis hur Du känner Dej, ungefär som att vara nykär, eller hur. Och va kul det är att upptäcka alla finesser man inte hade på den gamla! Hoppas Ni får många härliga åkturer med vagnen!

• 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206