Man ska ha detta i beräkningen. VARNING! / av Carl Axel Vevaxel

• 24 svar
Man ska ha detta i beräkningen. VARNING!
2013-11-18 kl 14:48

Det finns en kanske en eller två stycken från redaktionen som utger sig för att vara vanliga medlemmmer på forumet.

En var väldigt aktiv i tråden fartkameror sen finns det ett nick namn till som börjar på Bu.

Jag förstår ju vilken kille med husvagn Kabe som ligger bakom.

Detta är säkert ett sätt att styra forumet.

Troligen får detta inte ligga kvar som tråd men ni som läser det förstår då varför!

2013-11-18 kl 15:04

Om alla skrev sina riktiga namn blev det nog lite lugnare.

2013-11-18 kl 15:11

Beklämmande!
Nivån och påhoppen är så låga, kränkande och fullständigt gripna ur luften att jag av den anledningen låter detta visas en tid.

Självklart skulle ingen av oss knutna till tidningen sätta oss i en sådan situation!!!
ostbergr, moderator

2013-11-18 kl 15:34

Är det mej du menar? Då är du ute och seglar, det närmsta redaktionen jag kommer är att jag prenumererar på tidningen.

2013-11-18 kl 15:42

Jag håller med Roland, det finns ingen anledning för oss att skriva i forumet under något annat namn än vårt eget.
Vårt enda mål med forumet är att det ska vara en trevlig samlingsplats där alla som är intresserade av husvagnar, husbilar och camping kan mötas och diskutera, hjälpa och tipsa varandra och ställa frågor.

Men för att det ska fungera måste det finnas vissa regler och de måste man som forummedlem följa. Det är inge konstiga och svåra regler utan liknar de som finns på de allra flesta forum i Sverige.

Har du synnpunkter eller frågor på hur forumet sköts får du jättegärna ringa mig på 08-692 66 41, så kan jag förtydliga lite mer.
Ha en bra dag!
Jenny

2013-11-18 kl 15:44

ostbergr skrev:
Beklämmande!
Nivån och påhoppen är så låga, kränkande och fullständigt gripna ur luften att jag av den anledningen låter detta visas en tid.

Självklart skulle ingen av oss knutna till tidningen sätta oss i en sådan situation!!!
ostbergr, moderator

Vilka påhopp är låga?
Under de år jag har varit medlem sen 2008 till o från har aldrig ngn forummedlem kunnat radera en mening i ett citat.

Nu helt plötsligt sker det. Förklara det?

Jag har försökt med inlägg att göra forumet inressant.

Jag kommer nu även att säga upp min prenumeration på tidningen o hoppas andra följer efter.

2013-11-18 kl 15:51

Vilket citat är det som har raderats? Jag har faktiskt ingen aning om hur det går till och, tro mig, ingen annan än jag och Ostberg kan göra ändringar i andras inlägg. Då är det någon bugg eller så har det blivit någon missuppfattning.

Jättetråkigt om du väljer att avstå Husvagn & Camping och forumet utan att vi har fått chansen att reda ut vad som har hänt.
/Jenny

2013-11-18 kl 16:43

Vad i helsike är det som pågår i detta forum? Vet ej hur många nick det finns som börjar på Bu, men jag antar att alla med ett nick som börjar med Bu känner sig påhoppade.
Jag blev faktiskt väldigt butter vad gäller denna tråd.

2013-11-18 kl 17:30

Här fins forum där medlrmmar använder sitt riktiga namn istället för mer eller mindre tokiga nicknamn, det skulle jag önska infördes även på detta forum, det kunde nog medverka till att man kom i från typer som inte är ute efter annat än ställa till oreda, så fega så dom inte vågar framträda med sitt namn, det skulle kunna gå att göra om forumet på det viset, eller,

mvh Bertil

2013-11-18 kl 19:35

Bero
Bra idé, stödjer den fullt ut :-)

2013-11-18 kl 19:36

Jag kommer att fortsätta min prenumeration. Även forumet är bra även om det vore trevligt med mindre mästrande av folk här inne. Detta har inte drabbat mig personligen men ändå på så vis att jag struntat i att göra inlägg i trådar som spårat ur till sandlådenivå. Verkar som om folk letar efter saker att missförstå och det kan man visst göra i forum eller i alla former som talas i skriftlig form. Men jag har fått bra svar på mina frågor och det finns naturligtvis en massa kunskap och erfarenhet samlad här. Hoppas det fortsätter framledes och att man hittar den glädje jag tyckte man hade här inne tidigare...

2013-11-18 kl 20:52

Jenny Floden skrev:
Jag håller med Roland, det finns ingen anledning för oss att skriva i forumet under något annat namn än vårt eget.
Vårt enda mål med forumet är att det ska vara en trevlig samlingsplats där alla som är intresserade av husvagnar, husbilar och camping kan mötas och diskutera, hjälpa och tipsa varandra och ställa frågor.

Men för att det ska fungera måste det finnas vissa regler och de måste man som forummedlem följa. Det är inge konstiga och svåra regler utan liknar de som finns på de allra flesta forum i Sverige.

Har du synnpunkter eller frågor på hur forumet sköts får du jättegärna ringa mig på 08-692 66 41, så kan jag förtydliga lite mer.
Ha en bra dag!
Jenny

Uppenbarligen får man inte tipsa om bra att ha prylar mm på andra siter.

Har fått erfara detta själv då jag fick en skrapa av er.

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2013-11-18 kl 20:57

Jag är med i ett träningsforum, www.funbeat.se, där i princip nästan alla är registrerade med sina riktiga namn. Under alla år jag varit medlem där så har det bara hänt någon enstaka gång som en " tråd" har gått över styr, och då har det varit något internettroll som plötsligt blivit medlem och lika snabbt försvinner.

Att det fungerar så bra där har nog två orsaker tror jag:
1) De allra flesta har inga nickname utan pratar i sina riktiga namn.
2) Det är en mer jämn fördelning mellan könen, det är nog ganska nära 50/50 skulle jag tro. Här är det kanske typ 95/5 (utan att ha en aning) till mannens favör vilket gör att det blir en råare jargong. Det är vad jag tror.

Ta bort nicknamen så är nog mycket vunnet.

2013-11-18 kl 21:01

Om han "carl axel vevaxel" syftar på att mitt nick skulle höra till tidningen så har han fel!
Jag är en vanlig högavlönad svensk inget annat.
I tråden "fartkameror" syftar "carl axel vevaxel" på inlägget no;42. Citerar man någon kan man givetvis plocka bort det man inte vill citera! Man kan även lägga till, vilket jag gjorde men valde att redigera bort det och låta citatet vara orört. "carl axel vevaxel" har däremot valt att radera inlägget jag citera när han insett hur fel han hade.

Nåväl, hoppas det ger lugn åt vissa.

2013-11-18 kl 23:56

Så skönt att knutarna löst upp sig. Tråkigt bara att några av er utpekats i mer eller mindre förtäckta påståenden. Internettroll kommer och går lite då och då men straffar ut sig till slut både av egna misstag och med hjälp av sakliga bemötande från er andra medlemmar.
Jag tycker det är kul att du liner berättar/förklarar att man som enskild medlem kan redigera i ett citat som man använt i sitt inlägg. Det påststods att det bara är vi på tidningen som har admin-rättighet och att vi hade gjort något i inlägg 42. Jag tycker du gjort en bra beskrivning av hur det troligen gått till med den påstådda raderingen av text. Alternativet skulle annars vara en bugg av något slag.
I det fall jag eller redaktionen agerar i ett inlägg genom att radera text, skriver vi alltid under som moderatorer och ett meddelande om att något redigerats.
Summan är alltså precis så som Jenny tidigare beskrev:
- Medlemmar kan alltid redigera sina egna inlägg (men inte i någon annans inlägg)
- Redaktionen och moderatorer kan redigera i samtliga inlägg, både egna och medlemmars.
Några av er har varit inne på att slopa nick-namnen och att i stället skriva "som sig själv". Vi tar till oss av tipsen och skall undersöka om och hur man tekniskt säkerställer att namnen verkligen har en verklig person i ryggen. Samtidigt blommar de här internettrollen inte upp så ofta. Men varje gång är en gång för mycket, då de alltid skapar en viss osämja och retar upp seriösa medlemmar.
Jag kan glädjande meddela att tillströmningen av nya medlemmar i forumet varit hög under hösten. Medlemmar som ställer frågor och delar med sig av sina egna erfarenheter. Det blir en trevlig blandning både vad gäller personer och sakfrågor.

Återigen: Det känns skönt att vi nu kan gå vidare i trådarna och diskutera det som är så himla kul: Fritidsaktiviteter, tillbehör, huvagnar, husbilar, campers och allt annat som hör till dessa intressen.
Jag möter morgondagen med öppet sinne och önskar alla en bra tillvaro.
ostbergr, moderator

2013-11-19 kl 10:26

Visst går det bra att redigera citat eller göra tillägg i egna inlägg, men det måste nog betraktas som högst olämpligt om man lägger till något i ett citat. Konsekvensen av denna handling blev rätt rörig, så om nu någon vill citera någon annan, så gör inga tillägg i citatet. Man kan möjligen välja att radera något som inte har med det aktuella inlägget att göra, men absolut inte lägga till något! När man gjort klart inlägget, så gå inte senare tillbaks för rätta ev citat! Någon kan redan ha läst och det kan bli tokigt med en rättning i efterhand.
Kanske man även bör läsa ordentligt vad andra skriver, så man inte missförstår vad som menas. Det är rätt så ofta någon svarar på ett inlägg, men inte alltid riktigt förstått vad det stod i inlägget. Även den som skriver ett inlägg kan ibland formulera sig fel och genom detta skapa missförstånd. Alla kan göra fel! Tänk på det!

2013-11-19 kl 10:59

Just svårigheten att få fram nyanser i sitt menande när man skriver gör att det är viktigt att läsaren inte söker det negativa i tolkningen då det är väldigt få som faktiskt menar något elakt. Det kan vara en ren felskrivning eller kanske lite ironi. Just ironi hörs ju så dåligt i text. Så läs och tolka försiktigt och ställ hellre en kontrollerande fråga innan ilska och påhopp sker...Så går vi ut och har lite kul istället...

2013-11-19 kl 12:19

Kom att tänka på att även om man skojar och skämtar ibland och lägger till en smiley i sin text, så verkar en del missförstå meningen med dem. En del verkar inte förstå vad det är för figurer och vad det står för och då blir det lätt missförstånd.
Hur man än gör, så kan det alltså bli fel eller missförstånd. Det gäller alltså att tänka efter lite vad man vill ha sagt. Det är ju viktigt att man förstår att det är ett skämt eller ironi. Tips! Förstår man inte vad de olika smileysen står för, så ta reda på det innan man bemöter ett sådant här inlägg! De som undrar kan kolla här! http://sv.wikipedia.org/wiki/Smiley

2013-11-21 kl 22:58

bero skrev:
Här fins forum där medlrmmar använder sitt riktiga namn istället för mer eller mindre tokiga nicknamn, det skulle jag önska infördes även på detta forum, det kunde nog medverka till att man kom i från typer som inte är ute efter annat än ställa till oreda, så fega så dom inte vågar framträda med sitt namn, det skulle kunna gå att göra om forumet på det viset, eller,

mvh Bertil

Undrar om det verkligen är så många som bara är ute för att ställa till trassel? Hör nog verkligen till undantagen i så fall.

Däremot tror jag det finns mycket på att förlora på att tvinga människor att använda sina riktiga och fullständiga namn. Många kommer nog att avstå att vara med på forumet då. Och då blir det tomt och öde här. Syftet med att använda ett nicknamn är i de allra flesta fall inte för att gömma sig och ställa till trassel. Utan för man inte vill avslöja sin hela identitet, bli googlad och sen kunna få oönskade besök hemma t.ex.

Möjligheten att använda sina fullständiga namn finns ju redan idag men ytterst få gör det. Och det kanske man kan dra vissa slutsatser av?
Det är ju inte så att alla dessa med nicknamn ställer till oreda på forumet utan de flesta sköter sig och folk väljer att ta ett nicknamn istället för att skriva ut hela sitt riktiga namn.

Kan även konstatera att "bero" (Bertil) som önskar att alla har sina riktiga namn här har valt att själv använda ett nicknamn istället för sitt fullständiga namn... :)

2013-11-25 kl 15:12

BeRo är de två första bokstäverna i mitt namn som är Bertil Roskvist det tog jag när jag kom med i forumet 2006,men det är inte heligt på något vis det går att ändra på, jag skäms inte för mitt namn,

2013-12-04 kl 20:11

När man väldigt gärna vill förändra något så är det ju alltid en bra ide att föregå med gott exempel och visa vägen. Inte vänta på att andra skall göra det. :)

2013-12-06 kl 11:47

Ursäkta mig, men jag förstår inte vad det skulle spela för roll om en moderator (eller flera) deltar i diskussionerna under "falskt namn". Min personliga åsikt är den, att jag ska försöka hålla samma ton i forumen som jag skulle hålla om jag stod öga mot öga med den/de jag diskuterar med.. Med andra ord, jag ska vara saklig, jag ska skilja på sakfrågan och personen/personerna och jag ska acceptera att min åsikt inte är allenarådande, oavsett vad frågan gäller.

Nalle907 är djupt rotad i den norrländska tjälen, och kan spåra släkten till den här byhålan tillbaka till 1700-talet. Ryktet säger dessutom att det kan finnas ryska desertörer från senaste kriget i släkten :-)
Kör Volvo V70 2.4D -08
Drar numera på en Kabe Briljant -97
2013-12-06 kl 16:22

Så jäkla klokt sagt, Nalle!

2013-12-07 kl 17:38

Håller med Nalle907...:-)

• 24 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1710 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 640 fristående campingplatser och 767 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206