• 11 svar
Melodifestivalen!
2015-01-20 kl 13:48

Någon mer här än mig som ser fram emot årets Melodifestival?

Har ni någon favorit som är med i år? :) Jag hoppas och tror att han Behrang Miri kan vinna hela Melodifestivalen i år! Det ska bli kul att höra hans låt!

2015-01-20 kl 19:54

Jag hoppas verkligen att Behrang Miri INTE vinner någonting någonsin. Men gärna Måns eller någon som har talang och en bra låt vinner
////Xon

2015-01-20 kl 20:55

Xon skrev:
Jag hoppas verkligen att Behrang Miri INTE vinner någonting någonsin. Men gärna Måns eller någon som har talang och en bra låt vinner
////Xon

Nu vet jag inte ens vem denne person är så därför undrar jag, vem är hen? Och varför vill du inte se denna person som segrare?

2015-01-20 kl 22:05

perin skrev:
Xon skrev:
////Xon

Nu vet jag inte ens vem denne person är så därför undrar jag, vem är hen? Och varför vill du inte se denna person som segrare?

Det var denne HEN som tycker att Pippi Tintin Kalle Anka etc etc är rasistiska verk för att de visar det som var "norm" då de skrevs. Så istället för att koncentrera sig på det som är dagens problem så försöker hen att se problemen i dåtiden istället för att se det som en dåtida tidsuppfattning.
Efter att denne man gjort detta så började hen bli hela journalist Sveriges kelgris ungefär som en pseudo kändis från Paradise Bigelow Brother Farmen e dyl.
Det är nästan så att Ingvar Oldsberg passar bättre i mellon än hen. Tyvärr blev svaret semi politiskt det var inte min andemening. Utan de som ska vara med i mellon ska vara där för att de har talang och har ev en chans i stora finalen inte inkvoterad för att hen är "känd?" och korrekt enligt många journalister och andra "tänkare?"
/////Xon

Så här skrevs det i SvD om B M
Tintin och det postkoloniala guldet

Uppdaterad kl 22:49, 25 februari 2014

Kulturhuset backade. Tintin är kvar på barnbiblioteket, men många undrar ändå hur tanken ens kunde uppstå.

Den konstnärlige ledaren för unga, Behrang Miri, lever på affärsidén att Väst genomsyras av rasism, och att lösningen är en ny, frigörande ungdomskultur med revolutionär kraft. Att rensa ut Tintin kanske är ett logiskt steg efter bejublade projekt som Hip hop 4 Gaza eller Rörelsen Gatans Röst & Ansikte (RGRA).

2015-01-21 kl 21:57

Xon skrev:
perin skrev:
Xon skrev:
////Xon

Det var denne HEN som tycker att Pippi Tintin Kalle Anka etc etc är rasistiska verk för att de visar det som var "norm" då de skrevs. Så istället för att koncentrera sig på det som är dagens problem så försöker hen att se problemen i dåtiden istället för att se det som en dåtida tidsuppfattning.
Efter att denne man gjort detta så började hen bli hela journalist Sveriges kelgris ungefär som en pseudo kändis från Paradise Bigelow Brother Farmen e dyl.
Det är nästan så att Ingvar Oldsberg passar bättre i mellon än hen. Tyvärr blev svaret semi politiskt det var inte min andemening. Utan de som ska vara med i mellon ska vara där för att de har talang och har ev en chans i stora finalen inte inkvoterad för att hen är "känd?" och korrekt enligt många journalister och andra "tänkare?"
/////Xon

Så här skrevs det i SvD om B M
Tintin och det postkoloniala guldet

Uppdaterad kl 22:49, 25 februari 2014

Kulturhuset backade. Tintin är kvar på barnbiblioteket, men många undrar ändå hur tanken ens kunde uppstå.

Den konstnärlige ledaren för unga, Behrang Miri, lever på affärsidén att Väst genomsyras av rasism, och att lösningen är en ny, frigörande ungdomskultur med revolutionär kraft. Att rensa ut Tintin kanske är ett logiskt steg efter bejublade projekt som Hip hop 4 Gaza eller Rörelsen Gatans Röst & Ansikte (RGRA).

Jaha, det kommer jag ju ihåg. Jamen då hoppas jag inte heller att HEN vinner.

2015-01-22 kl 18:11

Är det inte en musiktävling?
Men röstar väl på en låt, inte en artist. Jag väntar med att uttala mig tills jag hört låtarna.

LAEN
2015-01-22 kl 19:30

LAEN skrev:
Men röstar väl på en låt, inte en artist. Jag väntar med att uttala mig tills jag hört låtarna.

Nä, det var länge sedan man röstade på en låt. Nu röstar man på artisten.

2015-01-22 kl 19:37

Kanske dags att återgå till varianten där en artist sjunger alla låtarna och sedan röstar man på den bästa låten? Så gick det till en gång i den grå forntiden.

Låter vi sedan juryn bara bestå av folk från andra länder så kanske vi har bättre chans i den stora finalen ;-)

LAEN
2015-01-29 kl 16:14

LAEN skrev:

Du har så rätt, det är MUSIKEN man ska rösta på.

Men folk ska alltid kolla på allt annat, det är synd. Jag tror att man kan hitta något skit om varenda en om man vill, men det är musiken man ska fokusera på! :)

2015-01-29 kl 19:01

Ett program som borde lagts undan för decennier sedan.
Spårade totalt ut med massa deltävlingar.

2015-02-04 kl 14:11

Lasse.S skrev:
Ett program som borde lagts undan för decennier sedan.
Spårade totalt ut med massa deltävlingar.

Tror du att man kan ta tillbaka det som det en gång var? De andra länderna kör ju bara med en tävling. Jag kan hålla med om att det blir lite fånigt att dra ut på det med alla dessa deltävlingar.

• 11 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206