Nu far vi = resdax....... / av edling

Nu far vi = resdax.......
2011-02-24 kl 11:11

Har idag tvättat ur =rengjort vattentankarna i H-bilen , värmen är på ,köpt nya madrasser,i morgon åker vi och handlar upp oss med vad som kan tänkas behövas, H-bilen nyservad allt iordning.Bropass vanligt pass är med,först rakt in i Danmark, KABE nosen inställd mot södern = GPS programerad,,,VART,,,,tja inget bestämt,lämnar tvn hemma ,kan bli Tyskland Holland Belgien Luxemburg...Värme väntar längre neråt,, varmare i alla fall ,avresedag nästa vecka...

2011-02-24 kl 11:16

Ska du åka med snöbollen.
Bild

2011-02-24 kl 11:23

Här är det snöfritt,, 4,2 + fullt solsken,,sen gillar jag inte se snöbilder..

2011-02-24 kl 13:23

Trevlig resa! Jag är defenitivt lite avundsjuk!

2011-02-24 kl 13:27

Tack Marikard,,kanske det finns blommknoppar i Holland ,får se vad vi hamnar,,som du vet så har vi något som kallas väder också...

2011-02-24 kl 14:03

Hur många veckor slipper vi dig nu då Edling? hehe

2011-02-24 kl 14:13

På obestämd tid i nuläget,du håller väl ställningarna under tiden, du som har överblick från hästryggen....morsning....

2011-02-24 kl 15:34

edling skrev:
Har idag tvättat ur =rengjort vattentankarna i H-bilen , värmen är på ,köpt nya madrasser,i morgon åker vi och handlar upp oss med vad som kan tänkas behövas, H-bilen nyservad allt iordning.Bropass vanligt pass är med,först rakt in i Danmark, KABE nosen inställd mot södern = GPS programerad,,,VART,,,,tja inget bestämt,lämnar tvn hemma ,kan bli Tyskland Holland Belgien Luxemburg...Värme väntar längre neråt,, varmare i alla fall ,avresedag nästa vecka...

Varför lämna tv hemma,med upp till 34(som jag fick)fria digitala kanaler bara i Tyskland är det vanskligt att lämna den hemma.Tar inte så mycket plats i alla fall.

2011-02-24 kl 16:52

Edling! Ha en trevilg och njutbar resa. Inte utan att man blir lite avundsjuk.

2011-02-24 kl 17:08

Tack för de orden Ulla,, Vi sa det att sitta här när vi har möjligheter då är det något fel ,,Vi tar det lungt neråt , hoppas nu att vädergudarna är med..

2011-02-24 kl 19:30

Karl XI ( Axelvevaxel) skrev:

Ja å Du kallar mig för elak???
eller hur var det Du skrev? Är det sjyste att skriva att man gissar?
Hoppade på mig om att jag fått skäll av chefen??
Det är ju småpotatis jämfört med det här!!!

2011-02-24 kl 19:40

krister-j skrev:
Karl XI ( Axelvevaxel) skrev:

Ja å Du kallar mig för elak???
eller hur var det Du skrev? Är det sjyste att skriva att man gissar?
Hoppade på mig om att jag fått skäll av chefen??
Det är ju småpotatis jämfört med det här!!!

Krister dom menar nog inget illa ,så här har dom hållit på hur länge som helst.Tror att dom är goa vänner.

2011-02-24 kl 20:54

Visst är det så som amigo skriver.
Edling gillar att man retas med honom och han retas tillbaka.

Så allt är som vanligt krister-j

2011-02-24 kl 22:41

Ha det så trevligt! Hoppas du får det trevligt! Kör vackert! Håll till höger:)

2011-02-24 kl 22:52

Ha en bra och innehållsrik resa nu neråt de lite varmare länderna, och kom tillbaka välbehållna med många reseminnen som ni givetvis delger oss andra.
/Roland

2011-02-25 kl 07:16

Glöminte bort dubbdäcken. Trevlig resa !

2011-02-25 kl 07:38

Har våran Edling dubbdäck på när han åker till lite sydligare nejder då får han plocka ur dubbarna,fast vinterdäck klarar han sig inte utan.Det är ett måste numera i Tyskland!

2011-02-25 kl 09:01

Hej
För en gångs skull har du nog fel, Zubac. Jag tyckar mig minns Edling har 4 t, då finns mig vetande inga krav på vinterdack i Tyskland. Nya lagen som kom des-10 gäller endast personbilar.
Trevlig resa, Edling !
Mvh Knut

2011-02-25 kl 09:19

Gomorron KURT välkommen i tokiga skaran,,,he he ..Du har rätt totv.är 4 ton,och jag har sommardäck på Michelin 215 / 75 R 16 C...113Q agilis camping, lufttryck 5,5 bak 5,0 fram>>>>>>>>>DESSUTOM så är det att ha fordon får köpa ett nytt batteri till bodelen ,idag också, konstigt att inte båda tog slut samtidigt det blir fritids underhållsfritt 75 amp.. mvh...

2011-02-25 kl 09:29

Du Roland ,klart skall skriva varje dag ,tar ju "lappen" med...även kameran,,sedan att jag kan inte ett vitten om foto kontra data och hur man gör ,men jag vet att mina bilder är för stora ,kan bara lägga in i mitt album.en svag sida jag har,beror på intresset, men du finns ju tack...

2011-02-25 kl 09:36

ZUBAC Man kan alltid ändra sig,, jag tar med TV-n = 23 tumaren,ligger så bra i sängen,,kan ju bli skitväder ..

2011-02-25 kl 09:42

palomares skrev:
Hej
För en gångs skull har du nog fel, Zubac. Jag tyckar mig minns Edling har 4 t, då finns mig vetande inga krav på vinterdack i Tyskland. Nya lagen som kom des-10 gäller endast personbilar.
Trevlig resa, Edling !
Mvh Knut

Gott att det är nån som kollar mig..hehe men tänkte på att bilen är en PB2..men vad det gäller mig så vill jag aldrig dividera med dom gröne i tyskland eller svarte i österrike och mörkblå i Sverige..man kommer alltid till korta med dom...

2011-02-25 kl 09:45

edling skrev:
Du Roland ,klart skall skriva varje dag ,tar ju "lappen" med...även kameran,,sedan att jag kan inte ett vitten om foto kontra data och hur man gör ,men jag vet att mina bilder är för stora ,kan bara lägga in i mitt album.en svag sida jag har,beror på intresset, men du finns ju tack...

Ser fram mot bilder i ditt album. Stora bilder i ett inlägg spelar ingen större roll om man gör som Leknes beskrivet i en annan tråd. Vi tar en liten enskild lektion, en gång sedan när du är hemma, där vi traglar lite bildinläggning så kommer du också både bli intresserad och självgående.
/Roland

2011-02-25 kl 09:46

Skall du ha tv-n i sängen då får du flytta ner på golvet men du har golvvärme i kaben så det är ju en bra lösning.

2011-02-25 kl 09:48

edling skrev:
ZUBAC Man kan alltid ändra sig,, jag tar med TV-n = 23 tumaren,ligger så bra i sängen,,kan ju bli skitväder ..

Det är det jag menar och skitväder kan det bli...med dom temperaturer som råder just nu..det lär bli bättre nästa veckan när du åker..stannar du lite längre så är det inte omöjligt att vi träffas...Kabe bilar syns på långt håll..för det finns inte så många i söder..riktigt udda märke..hehe

2011-02-25 kl 09:55

,BRA uträknat Bero, skojare där,har haft ett par extra filtar med som ligger i sänglådan ,där är en bra plats att förvara den under färd,,extra filtar är med i fall om att ::: skulle inträffa,sätt det i samband med övrig säkerhetsutrustning ex. första hjälpen ,kan jukomma till hjälp åt någon annan som råkat illa ut...

2011-02-25 kl 10:04

bero skrev:
Skall du ha tv-n i sängen då får du flytta ner på golvet men du har golvvärme i kaben så det är ju en bra lösning.

Inte skall han ha tv i sängen..där har han väl frugan...hehe

2011-02-28 kl 18:10

Uräkta, men är det inte en husvagn på bilden? Men Du kör husbil? Rätt uppfattat? Blir litet förvirrat för mej. Hoppas Du får en trevlig resa och att tulpanerna hinner slå ut innan Du vänder. Vi åker till Cypern, för säkerhets skull, för att få litet värme.. Ha det riktigt bra och kör försiktigt.mvh

2011-02-28 kl 18:22

Herr edling har både livrem å hängslen .

(Husvagn & Husbil)

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2011-02-28 kl 18:52

Jag tror han har husvagnen efter bilen ifall han är dum mot tanten sin, Tv ligger ju i sängen.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1684 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 745 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 301 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206