• 28 svar
Regeringen
2006-10-14 kl 19:04

Jag hoppas att alla blåa och alla andra som röstade på dom känner sig jävligt nöjda med det nya arbetar partiet "nya"Moderaterna.
Det är helt otroligt så jävla dumma folk kan vara när dom röstar i en sån viktig fråga som vilka som ska sitta i vår regering.
En förbannad arbetare.

2006-10-14 kl 20:02

OK.Visst kan man bli förbannad ibland,men det här är fel forum att diskutera politik.Låt det vara det fina forum som det varit att diskutera Husvagn&camping&husbil i.

2006-10-14 kl 21:51

Ge inte upp hoppet miljonärsregeringen blir inte gamml det kan väl var och en med sunt förnuft inse efter de senaste händelserna röstar man inn folk med mer pengar än förstånd så kan det bara gå på ett håll.

2006-10-16 kl 16:39

Vill bara påminna om att "skrivklådan" just kom till för att man skulle ha möjlighet att uttrycka tankar kring annat än camping!! Så jag välkommnar alla tankar åsikter och funderingar.
Man behöver ju inte hålla med om dem för det.
Nettan

2006-10-16 kl 20:51

Inte trodde jag att moderaterna campade,dom håller sej med finna lägenheter på rivieran..men tänk vad dom förlorar,allt det underbara att träffa folk på en campingplats!

2006-10-17 kl 08:13

Inte trodde jag att campare var så lättlurade att dom gick på nya moderaternas skitprat men dom får nog anledning att tänka efter när de skall betala bilförsäkringen.

2006-10-17 kl 12:20

En fråga som man kanske skall ställa sig oavsett vad man tycker. Varför röstade bara 35% av folket på den enligt egen utsago fantastiska Socialdemokratiska regeringen. Förmodligen för att övriga inte gillade sossarnas politik, så enkelt kan det vara.

Lasse

2006-10-17 kl 23:27

Jag vet inte om den gamla så kallade arbetarregeringen var så mycket till arbetarregering. Det fanns nog en hel del miljonärer även i den regeringen. Arbetslöshet var tydligen inte heller någon viktig fråga!!! Det var faktiskt ca 65% av de som röstade som tyckte annorlunda. Den som lever får se, men det är kanske lite tidigt att dömma ut den nya regeringen redan.

2006-10-18 kl 07:03

Jag tycker inte om stämningen i vissa inlägg. Trots att jag inte själv röstade på moderaterna så känner jag en del som gjorde det. En del av dem är campare som älskar husvagns/husbilslivet. Om man läser här så skulle man kunna tro att de inte är välkomna och det är väl inte så en demokrati fungerar. Jag diskuterar gärna politiska frågor, men tycker inte att man måste vara ironisk eller nedsättande mot de som tycker och tänker annorlunda. Hoppas att detsamma gäller för er andra....

2006-10-18 kl 21:59

Så fungerar tydligen en demokrati sverige demokraterna är inte välkomna någonstns tydligen.

2006-10-19 kl 14:16

Bero

Jag känner mej inte lurad för att jag röstade på M. Jag gillar camping sedan två år tillbaka och skall ut till helgen. Alla har vi olika åsikter i politiska frågor och BERO och jag kommer aldrig att tycka lika, men vi kan väl alla enas om att vi gillar campinglivet och vilken politisk åskådning man har spelar ingen roll för mej. Vi är alla campare.

Lasse

2006-10-19 kl 19:42

Bra att vi fick en borgerlig regering.
VI röstade ju fram dom.
"Må bäste man vinna"

Vi behövde röra om i grytan.
Och ... det ska vara lönt att jobba.

2006-10-20 kl 19:54

Ja du Nordsvensken, det lönar ju sig bara för höginskomsttagarna att jobba vi andra hederliga arbetare som betalar för oss, lär ju inte tjäna så mycket på moderat politiken, utan vi lär ju betala för de rika, och buga och lyfta på kepsen, när dessa går förbi oss.

2006-10-31 kl 16:30

Visst är vi campare allihopa och med olika åsikter och olika syn på saker och ting.
Det är ju så det ska vara, alla ska ju inte tycka som alla andra.
Själv tror jag att det som hände i valet var att folk blandade ihop politik med personer.
Folk var kanske trött på Göran P men jag tror om Anna Lind fått leva och suttit som statsminister som hon skulle ha gjort så hade inte alliansen vunnit.
Vi "vanliga " arbetare kommer inte få det lätt under dessa 4 år....måtte dessa år gå fort.

2006-10-31 kl 18:56

Oavsett vad vi tycker personligen så avgjorde majoriteten, demokratin i ett nötskal.

Bra att vi fick en "blå" regering, om fyra år kommer vi att få en ny som kommer att få förtroende under mycket lång tid framåt. Det vet vi av tidigare "blåa" regeringar.

Det enda som oroar mig är att regeringen skall hinna sälja ut alltför mycket av våra gemensamma tillgångar som Vattenfall och andra statliga bolag.

2006-10-31 kl 19:16

Hur mycket av våra gemensamma tillgångar har den gamla regeringen sålt ut eller bolagiserat och tappat inflytande över under årens lopp. Tycker nog att nivån på många av inläggen är väldigt barnslig och låg. Det är fortfarande så att ca. 65% av de som röstade tyckte att den gamla regeringen skött sig mindre bra, eller?
Tur att vi har demokrati i Sverige. Surt sa räven!

2006-10-31 kl 21:35

Allt ordnar sig vid nästa val det är då vi kan få se vilket block som är det sämre av 2 dåliga alternativ, sossarna har vi provat så nu ska borgarna visa hur dom pallar trycket. och att politiker är ena riktiga skojjare det var ju inget nytt,det är kanske en sak dom alla har gemensamt

2006-11-14 kl 22:13

Egentligen vet jag att jag ska inte göra ett inlägg här. Det kan bara bli elände av det.

Men. Jag röstade borgerligt. Inte för något annat än för alla gamla socialdemokraters skull. Med det menar jag de som utan arvode, traktamente och förmåner av olika slag levde för den ideologin som socialdemokratin en gång stod för. Jag röstade borgerligt för Ingvar Karlssons skull. Det parti han lämnade, var nu korrumperat och maktfullkomligt. Antalet affärer med socialdemokratiska förtecken var oändligt många, samtliga präglade av den säkerhet som finns i Mona Salins bevingade uttryck: De flesta skulle rösta på oss, om vi så hade haft en häst som partiledare.

Jag röstade borgerligt, och man kan tro att jag som företagare jublar idag.
Egentligen gör jag inte det, eftersom valets utgång nog mer berodde på hur det socialdemokratiska ledarskiktet betett sig, mindre på insikten i vad alliansen verkligen sa innan valet. Valet blev ett maktskifte framtvingat av det socialdemokratiska partiet, inte av ett borgerligt bättre alternativ.

Jag visste det - jag skulle inte skrivit något om detta.

Bische

2006-11-15 kl 00:00

Hoppas bara att alla "nya" moderater & aliansvänner klarar att överleva (rent ekonomiskt) till nästa val, själv har jag träffat några som ville "straffa" sossarna, men som nu börjar se och känna av konsekvenserna av sitt val, kreditköpta bilar båtar och annat som nu inte längre "behövs" och helt plötsligt ska säljas.
Men jag ska villigt erkänna att sossarna inte på något vis var ett 100%igt bra regeringsparti och förmodligen behövde en rejäl tankeställare.
Bara det nu inte blir dom som inte tjänar 45-50000:-/ månad eller har stora huslån/lån som får ta den största smällen av bestraffningen.
Och som svar på andra orosmoment så betyder politisk uppfattning samt religion & ekonomisk status mycket liten roll i vår vänskapskrets där det säkerligen finns både rikare och fattigare människor med helt olik tro och övertygelse än oss, då det inte är avgörande på något sätt.

Ha det bra allihopa !!

2006-11-15 kl 11:28

Enklaste sättet att bli ovänner är att prata politik och det är för att vi har så olika värderingar. Jag röstade borgligt och det var för att jag har dessa värdringar i grunden. Sedan är så klart inte allt inom borgligheten bra, men det var det inte med sossarna heller. De har också många bra förslag och ideér. Jag tillhör inte de högavlönade som tjänar på alla förslag men jag tycker ända att dersa politik är bättre än de rödas.

Bara en sådan sak som att vi skall betala människor att inte jobba (friår)
jag kommer aldrig att förstå en sådan politik.

Lasse

2006-11-15 kl 11:43

Jag kan aldrig förstå hur vanliga arbetare kan vara så jädra blåögda.

2006-11-15 kl 12:24

Inte jag heller hobby650wfu men alla har ju trots allt rätt att ha sin egen åsikt.
Jag är förmodligen en av dom sista i landet som någonsin kommer att rösta på ett borgerligt parti men också en av de första som medger att V- politiken som sossarna drev innehåller ett flertal fel o brister bl.a.vad gäller bidrag utan någon som helst motprestation. Men den politik som Fredde nu genomför tror jag också driver fram mer kriminalitet och fusk i samhället !!!

2006-11-16 kl 11:55

Man behöver väl inte blir ovänner för att man har olika politisk åsikt. Vi är så otroligt rädda för diskussioner i Sverige. Om man börjar diskutera politiska saker t.ex. på en middag, blir värdinnan hjärtängslig och säger ofelbart: "men nu ska vi inte bli ovänner vi kan väl prata om något trevligare". Politiska diskussioner blir otrevliga när man går till personangrepp, t.ex Du som är moderat(eller sosse, allterfter behag) är dum i huvudet som kan tycka så.Diskutera företeelser, inte personer. Sen kan man diskutera om en campingsida är ett bra forum, men gärna för mej.
Annars tycker jag att en diskussion kring det tvingande Campingkortet är en bättre sak att diskutera. Hur många gillar det? Vore det inte kanonbra med ETT kort över hela Europa + medlemskortet för Caravan Club för att få de förmåner som medlemskapet medför?

2006-11-16 kl 14:34

Är uppfostrad i ett mycket politiskt hem med föräldrar som fanns både inom kommunal och rikspolitiken. Det första jag fick lära mig var att stå för min åsikt. Det andra var att respektera en annan åsikt. Så förstår inte heller varför man ska vara så rädd för att prata politik.

2006-11-16 kl 23:05

Att kunna tala om politik utan personpåhopp och trakasserier kan vara både läraktigt och upplysande, den som inte kan tala om saker typ politik och religion utan att brusa upp är vanligtvis den som har minst kunskap i ämnet.

2006-11-18 kl 16:22

Jag tycker det var bra att vi fick byta från rött till blått,inte för att jag vlle ha blått men vi fick bort "patron" .Men det jag tycker är konstigt är att ingen säger något om deras villkor om lön och pension som vida är högre an våra bröder och systrar. Ta Messing till exempel, 38 år gammal och en pension resten av livet. Om du eller jag blir av med jobbet så skall vi slåss med a-kassa och myndigheten AMS.Dom skulle ha samma villkor som oss andra om dom åker ut från makten. Och dom tror att dom kan göra som dom vill bara för att dom blivit valda av svenska folket.När dom väl kommit till makten bryr dom sig inte längre om vad VI folket vill.Nä grytan behöver röras om i. Precis som vi campare och fritidsfolk behöver göra med SCR.

2006-11-18 kl 20:22

Inget fel på den, eller ska man säga att det var lika mycket fel på den förra...
Ibland tycker jag att det ska skakas om, specielt när man skiter i sinna väljare...

En som är varken blåögd eller har en ros i fickan ;-)

Nej, nu tänker ni att han är en som hoppar omkring.... Så fel ni har då! Jag är med i en opolitisk nämnd!!!! och fasen så mycket bättre att få fram det folket vill, inkl. mig själv.
Från V till M.

/Kjelle

Web of Svågan: http://www.svagan.se

2006-11-19 kl 14:30

Jag har ett enormt politker förakt.Det bästa hade varit om ingen hade röstat så länge som det fungerar som det gör idag.Det skapas en massa regler som gäller för alla UTAN politker i riksdagställning.Kolla med läkarvård Pension mm.Inte kan jag gå i pensin vid 40 om jag blir arbetslös.Nej enligt mitt tycke så är det bara ett gäng parassiter och egoister alla som sitter vid makten,dom skor sig bara själva.

• 28 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206