Sån beslutsångest
2011-02-13 kl 19:01

Hej!
Var igår och kollade på en begagnad Adria 512 up -05.
Fin vagn men lite mycket skrapmärken o lite så för att jag skulle fastnade helt.

Var så mycket tankar i huvudet.. Är ju väldigt nybörjare men tycker ändå jag hittat en bra o lagom vagn för mig som ensam åkare.. och för rimliga pengar,

Hade med mig en kompis som smakråd o vi diskuterade mycket fram och tillbaka..
Har funderat på det där med husvagn i 3 år ca..
Egentligen borde jag kanske hyra en vagn i sommar och testa.. men samtidigt missar man ju hela våren o mysiga helger..

Sen blir man ju ännu mer sugen när man läser om alla era upplevelser och skoj.

Ena stunden skriker hela kroppen KÖP o andra stunden säger kroppen vänta och ta det lugnt.
Samtidigt finns det nu 3 vagnar är intresserad av men den ena Polar 520cth den står väldigt högt i pris.. Tycker det är konstigt att det skiljer nästan 50.000 för samma vagn förutom kylskåpet och draget.

Sen en annan Adria 512 up -04. som jag inte har tittat på..men verkar fin!

Det är ju jätte svårt...

2011-02-13 kl 19:13

Jag är ju "ensamåkare" och köpte mig en liten 400 m:s vagn, en Polar 400 Basic årsmodell 2000 ,för två år sedan. Sedan dess är mitt liv förändrat. Jag far omkring vår, sommar och höst, både "högt och lågt". Det är en fantastisk upplevelse, att kunna resa omkring hur man vill, med den frihet och det oberoende det innebär att dra hemmet med sig. Har inte för ett ögonblick ångrat köpet.

2011-02-13 kl 19:22

Låter ju skoj! Det är så jag skulle vilja göra med.. fara runt som en tok:)
Har en fix ide att jag vill ha U soffa fram och säng bak.. Men vill inte lägga hur mycket pengar som helst heller.. ska man satsa på en nyare vagn eller en äldre vagn som första vagn?

2011-02-13 kl 19:29

Min vagn var ju 10 år, när jag köpte den. Det är klart att det var en och annan skråma på och i den, men det har inte påverkat mig nämnvärt. Tycker jag vågar röra mig ledigare i den, än om det varit helt ny och kostat en förmögenhet. Allt fungerar perfekt i den och det är väl det som är huvudsaken.
Gå gärna in i mitt album och kika på lite bilder på "den lilla prickiga".

2011-02-13 kl 19:32

Har sett bilder på "den lilla prickiga" riktigt fin!
Ja klart att det är huvudsaken att allt funkar.. Men ska ju kännas bra med:)

2011-02-13 kl 22:29

Klurig fråga... Jag och sambon kollade massor på nätet och vi var runt på olika firmor. men när vi hittade vår vagn var det rätt direkt. och när allt det tekniska var kollat och klart så har vi inte ångrat oss. Gå på din magkänsla... om du gillar det nu kommer du förmodligen fortsätta gilla... Om du stör dig på något så kommer det reta gallfeber på dig senare..

2011-02-14 kl 19:04

Känns som man har 2 små gubbar på varje axel.. ena gubben säger KÖP andra säger köp inte utan hyr istället...eller ta det lugnt... Sen vet jag inte om jag kommer gilla campinglivet.. Fast det känns spännande o ha nått att göra istället för att sitta hemma hela tiden. Ha nått att fixa med men ändå bara kunna hänga på bilen och åka..
Svårt val!

2011-02-14 kl 19:57

Det är inte lätt att veta, om man väljer rätt alla gånger. Jag satt själv i samma fundering ,tills jag såg "den lilla blåa" i en annons på nätet. Det sa, som kungen sa, klick och sedan var det förälskelse direkt. Önskar Dig all lycka med Ditt beslut. Att hyra och prova på är väl heller inte helt fel.

2011-02-15 kl 07:05

Man ska inte älta för mycket i beslut, det är bara att slå till. Tänk att vara Polis de får aldrig tveka att slå till tex!! Hehe

2011-02-15 kl 09:39

Vi lånade husvagn först.. men det var verkligen inte samma sak. Jag vill ju liksom ha "mina" saker i skåpen.. Köp du dig en husvagn. om du inte tycker att det är din grej sen så kan du alltid sälja den. Så har i alla fall vi resonerat.

2011-02-15 kl 13:29

Tro nu inte att karl den XI är Polis.

2011-02-15 kl 23:53

Neeeeeeeeeeej, det ser jag väl på bilden att han är inte polis.

2011-02-16 kl 18:48

Det ser jag med att han inte är:)

2011-02-16 kl 18:57

Men han verkar vara en rackare på att rida!

2011-02-16 kl 19:04

vi får gratulera han har ju namsdag i dag

2011-02-16 kl 19:09

Lycka till oavsett vad du bestämmer dig för :-) Men jag tycker att din lilla prickiga är så fin!

2011-02-16 kl 19:20

Tack Cabby Cruisers:) Hade varit kul att komma till skott inför sommar säsongen...
Var på Tagene fritidscenter en sväng idag.. de hade blivit av med en del gamla vagnar där.. Men Polaren som jag spanat på står kvar..Troligen för att den är så dyr...

2011-02-16 kl 20:25

Du ska se att den försvinner snart också. Hehe

2011-02-17 kl 10:43

Du får nog slå till nu snart för ju närmare våren vi kommer finns risken att "din " vagn försvinner om du tvekar för länge...

2011-02-18 kl 15:27

Jag vet det är ju det som e..:(

2011-02-18 kl 17:11

Se till att det sitter ett Winterhoff eller alkos kulhanske på och inget fett på kulan.

2011-02-18 kl 17:15

Vad en del är tekniska. Säger det KLICK så slå till!!

2011-02-20 kl 00:56

Hittat en Kabe som verkar jättefin.. Ännu svårare att välja nu ju:(.... Men eftersom Polaren e lite för dyr står det nog mellan Adrian 512 up och Den nyhittade Kaben...
En Kabe Briljant XL King size.. -04. Med Alkosäkerhetsdrag o cykelställ.. Tyvärr inget förtält var det verkar som.. Tråkiga var att dörren e skev i nederkant så det får firman nog fixa om jag väljer den! Ska upp o kolla den mer noga på Måndag! Ska bli spännande! Första intrycket var trevligt! Men lite små skavanker.. men mindre skavanker än Adrian....

Adria/Kabe förslag idéer om dessa 2? Nån som har någon av dessa vagnar som kan hjälpa mig i mitt val...;)
Tack på förhand:)

2011-02-20 kl 09:43

Kungalvskillen skrev:
Hej!
Samtidigt finns det nu 3 vagnar är intresserad av men den ena Polar 520cth den står väldigt högt i pris.. Tycker det är konstigt att det skiljer nästan 50.000 för samma vagn förutom kylskåpet och draget.
.

Nu är det nog lite mer än draget & kylen som skiljer på en Polar & en Adria. Allt handlar ju i slutändan om vad man sjäv vill betala. Men börjar Du detaljgranska så skiljer det ganska mycket på dessa vagnar.

Men ang din beslutsångest så kan man ju alltid ändra sig utan att förlora en förmögenhet. En husvagn tappar ganska lite i värde per år så säljer man den efter ett år så är det inga jättesummor man har förlorat. Däremot brukar jag alltid föreslå att hyra som Du själv var inne på. Jag själv hyrde vagn en vecka & provade på innan vi bestämde oss.

Lycka till!!!

2011-02-20 kl 10:04

jag kann rekomendera kaben exakt en sådan vagn har jag ägt med cyckelställ och hela köret vi trivdes bra med den, det låter nästan som min gamla vagn.

2011-02-20 kl 10:46

Om Du tycker förtält är viktigt så ska Du tänka till en extra gång. Förtält är ganska dyrt att köpa till i efterhand & räkna inte med att det är lätt att hitta ett begagnat. En del har tur å hittar begagnade tält men oftast slutar det med att man får köpa nytt...

Uppfattade inte årsmod på Polaren heller. För Polar & Kabe brukar ligga ganska lika i värde på samma storlek & ålder på vagn.

2011-02-20 kl 11:04

Förmodligen skulle jag välja kaben om säljaren fixar dörren .

Förtält är ju bra om man ligger länge på samma plats i annat fall finns markis med sidor mm att köpa .

Om det är en firma som har kaben så finns det säkert nåt begagnat tält dom kan slänga med .

Bara en tanke .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2011-02-20 kl 12:05

krister-j skrev:
Kungalvskillen skrev:
Hej!
.

Nu är det nog lite mer än draget & kylen som skiljer på en Polar & en Adria. Allt handlar ju i slutändan om vad man sjäv vill betala. Men börjar Du detaljgranska så skiljer det ganska mycket på dessa vagnar.

Men ang din beslutsångest så kan man ju alltid ändra sig utan att förlora en förmögenhet. En husvagn tappar ganska lite i värde per år så säljer man den efter ett år så är det inga jättesummor man har förlorat. Däremot brukar jag alltid föreslå att hyra som Du själv var inne på. Jag själv hyrde vagn en vecka & provade på innan vi bestämde oss.

Lycka till!!!

i Prisskillnads meningen jämnförde jag 2 polarer med varandra.. samma årsmodell -06.. den äda som jag kunde se/läsa var just draget/kylen..
Det var inte Adrian jag jämnförde med.. Ber om ursäkt om jag var otydlig.

2011-02-20 kl 12:07

[quote="krister-j"]Om Du tycker förtält är viktigt så ska Du tänka till en extra gång. Förtält är ganska dyrt att köpa till i efterhand & räkna inte med att det är lätt att hitta ett begagnat. En del har tur å hittar begagnade tält men oftast slutar det med att man får köpa nytt...

Uppfattade inte årsmod på Polaren heller. För Polar & Kabe brukar ligga ganska lika i värde på samma storlek & ålder på vagn./quote

Förtält är ju mysigt!:) Men för korta weekend eller korta stopp kanske det funkar lika bra med markis?
Årsmodellen på Polaren är 06
Kaben är en 04

2011-02-20 kl 15:31

Köper du av handlare det brukar alltid att få ett bra pris på ett nytt tält i samband med Hv köp. Har kabe briljant xl king size. -01a Som vi ej byter bort i 1:a taget.
Annat än mot nytt, vi har börjat snegla på polar? Men priserna är löjliga på nytt!
Lycka till med beslutet.
mvh LeThoN

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1684 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 745 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 301 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206