2015-02-20 kl 17:04
|
|
Så har SCR katalogen kommit, öppnades med viss spänning för att se vad de nu har hittat på. |
|
Med vänlig hälsning
Hans-Peter Stülten Nynäshamn |
2015-02-20 kl 21:43
|
|
Håller helt med ovanstående, vi är ofta på hemväg genom sverige i slutet av oktober, då blir det att ringa runt till campingarna utefter vägen, många tar då fullt pris (högsäsong) så det tar ett tag att hitta någon med vettigt pris. |
|
2015-02-21 kl 21:41
|
|
Kan man inte ringa campingen man är intresserad utav och fråga om priset som ligger i ens färdväg? |
|
|
2015-02-22 kl 12:01
|
|
Hej Lasse.S |
|
Med vänlig hälsning
2015-02-27 kl 19:24
|
|
Jag tycker att SCR:s katalog är under all kritik. För det första var den katalog jag fick 2013-års katalog. För det andra är kartorna i katalogen urdåliga. För det tredje finns inga ställ- eller rastplatser angivna i katalogen. Tacka vet jag Husvagn&Campings campingkatalog som är uptodate och har både ställ- och rastplatser angivna och har fantastiska kartor. Tack för den och all hjälp den har givit mig. |
2015-02-28 kl 09:35
|
|
Håller med dig Leknes Jag använder också bara FC-katalog. |
|
2015-03-10 kl 14:01
|
|
Och Campingkatalogen landade i brevlådan i dag, 511 campingar och 318 "ställplatser" med priser och dessutom många rastplatser. Att jämföras med SCR:s katalog med 450 platser utan priser. Den går nu direkt till återvinning. |
|
2015-03-10 kl 15:08
|
|
Jag säger nästan som Pierre Palm. H&C Campingkatalog kom i dag, med priser på i alla fall majoriteten av campingplatserna, jag har inte lusläst den så därför säger jag inte 100%, det kan ju vara en enstaka syndare emellan. Trevligt även att läsa att de flesta ställplatser tillåter husvagnar. Det är bara att säga: Sådan skall en campingkatalog se ut. SCR borde se och lära, men det är väl för mycket att hoppas på. Jag kastar dock inte SCR katalogen, det kan ju tänkas man inte hittar en FC plats i den stad man vill besöka, och så är den ju en aning bättre än inget. |
|
Med vänlig hälsning
2015-03-10 kl 19:26
|
|
Tyvärr brinner FC katalogen skit dåligt. ////Xon |
2015-03-10 kl 19:55
|
|
Raderat. |
2015-03-10 kl 20:00
|
|
Jag raderade mitt inlägg då det inte tillförde något. |
2015-03-10 kl 20:03
|
|
Raderat |
2015-03-10 kl 21:10
|
|
Detta inlägg skapar jag i annan tråd. |
2015-03-12 kl 10:48
|
|
Raderat |
2015-03-12 kl 14:55
|
|
Jag provade skriva till SCR för att fråga varför de inte har priser i deras katalog när FC inte har några problem med att ha det. Svaret jag fick förvånade mig högligen: Det finns inte plats. |
|
Med vänlig hälsning
2015-03-12 kl 21:19
|
|
Detta förklarar varför det inte finns plats att ange priser i SCR:s katalog, den skulle bli ganska otymplig. Det är från en mail konversation jag haft med Nordic Camping&Resort |
|
LAEN
|
2015-03-12 kl 21:42
|
|
Du har redan spytt din galla i en annan tråd. Nu är det väl så att det går fortare att kolla upp det i telefonen än i ett PDF eller slå i en katalog. Vi kan väl hålla oss till SCR katalogen. Visste ni förresten vilka krav SCR ställer på sina medlemmar? Tex att all el ska besiktigas varje år för våt säkerhet. FC har inte det kravet. ////Xon |
2015-03-12 kl 22:41
|
|
Försökte bara förklara varför det inte finns plats att ange priser i SCR:s katalog. |
|
LAEN
|
2015-03-13 kl 08:10
|
|
FC campingar är just fristående, det är ingen som vet vad dom 511 campingägarna prioriterar på sina campingar. Sen vad det gäller elen så är nog dom stora bristerna i anslutningen till vagnen där kan man se de mest skrämmande exempel. |
|
2015-03-13 kl 09:21
|
|
Har bläddrat lite i SCR-katalogen och hittat ett bra exempel på hur det kan se ut (man får bortse från deras färgade rutor HMSRA !?!) |
|
2015-03-13 kl 15:16
|
|
Får hålla med om det där med att inte presentera sina priser i katalogen är ett otyg. |
2015-03-13 kl 16:39
|
|
Ett annat lysande undantag är L31 Hjelmsjö camping, entrén som tagen ur "Sunes sommar" priser tydligt angivna. Stannar ofta där på väg till eller från Europa. Även mitt i juli ordnas det alltid en plats. På kvällen går campingvärden runt och tar upp avgiften - campingkort har aldrig efterfrågats, kan ju vare lite knepigt att köra i väg någon gäst klockan sju på kvällen |
|
2015-03-20 kl 14:06
|
|
Som min signatur antyder ![]() "Som standard i campingplatsernas presentationer ingår inte några prisuppgifter. Campingplatserna har möjlighet att köpa olika storlek av yta att presentera sig på och de texter som de skriver är deras eget val. Några har valt att skriva prisuppgifter. Därför finns det några campingplatser med priser. Inför varje region presenteras även fyra anläggningar med prisuppgifter. Det är Camping.se som presenterar några exempel på bokningsbara produkter från respektive region." Således campingarna väljer att mörka för att slippa priskonkurens. Så i det fallet är SCR oskyldiga. |
|
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.