Vad gör ni en Fredagskväll när man längtar ut och campa? / av ufriman

• 10 svar
Vad gör ni en Fredagskväll när man längtar ut och campa?
2006-11-17 kl 23:51

JAg har fått en egenhet att gå ut i husvagnen sent på fredag/lördagskvällen Nu under hösten, Dra på värmen och titta på TV med hunden. och höra hur regnet smattrar mot plåten och längta till våren. kanske ta en ÖL och bara koppla av är jag knäpp kanske?

Har husvagnen uppställd på tomten, passar också på att göra vecko översynen på den så att se att ingen fukt och annan skadegörelse finns på vagnen.

Det är mysigt att använda vagnen även när den står på tomten. MIN son brukar gå ut i vagnen och göra sina läxor/skolarbete för då kan han sitta i lugn och ro att arbeta. ÄR det någon annan som använder vagnen som extra rum?

2006-11-18 kl 00:25

Hej!
Eftersom vi nyss bytt vagn och hann bara sova 2 nätter innan vinterförvaringen, så för att hålla längtan lite i schack så läser vi broschyrer över vagnen och över nya campingar, surfar även lite på nätet.Mackie

2006-11-18 kl 09:11

Tja..den här tiden på året så längtar jag inte att få campa.För min del så använder jag den här årstiden att sumera vårens..sommarens..och höstens händelser,framför allt sommarens och med blick framåt planerar man nästa campingsäsongen och det gör man bäst på vinter.Men det är klart hade man vagnen hemma då skulle man kanske göra likadant som Ni gör.

2006-11-18 kl 09:56

Jag tycker inte du är knäpp!
Jag sitter ofta i husbilen och fikar på helgerna.
När jag är hem på lunchen på vardagarna för att lufta vovven äter jag ofta matlådan ute i husbilen så det blir lite mer "ute-tid".
Bläddrar för övrigt ofta i broschyrer, tillbehörskataloger och tidningar en liten stund innan jag ska sova.

2006-11-18 kl 16:09

Det är sunt tycker jag då har man förstått det hela! Jag har husbilen brevid huset kollar lite då och då laddar batterierna in i "HUSET" kollar så att allt ser bra ut att allt är rent och snyggt sätter mig i soffan och BARA DRÖMMER!!! Vi åker på kattutställning ibland och då åker vi med ""SKALMAN"" Så dröm vidare du det är bara dom som inte har som med avis ser lite konstigt på oss!

2006-11-18 kl 21:55

Då är dett tydligen inte bara jag som är tokig jag trodde nästan dett ett tag att jag var lite knäpp jag är i husvagnen var dag när ja gär hemma när man drukit eftermidagskaffe är dett skönt att sova lite i vagnen.

2006-11-19 kl 20:19

- Vad gör ni en Fredagskväll när man längtar ut och campa?

Får dränka depressionen med lite wiskey...

2006-11-19 kl 20:44

Det går bra utan sprit, jag kikar lite i gamla Husvagn och campingtidningar. Då kan man få bra tips för nästa säsong.

2006-11-19 kl 22:08

Vad skönt att det inte bara är jag som har spenderat timmar i vagnen när den har stått på gården. Även jag har smygit ut med en kall öl och tittat på tv med förevändning att jag måste ut och fixa med vagnen.

Nu har den tyvärr stått tom och kall i någon månad. Har vagnen hos en kamrat på vintern som har större gård än min lilla tomt. Besökte den idag för att tömma torrbollarna. Det kändes hemskt att den ska behöva stå kall med frostiga rutor. Nästa år får det bli en vintercamping igen.

2006-11-20 kl 13:01

Alla vi campare är väl LITET knäppa, annars skulle vi inte knåka in oss i en liten vagn (bil) och lämna rymliga hus eller lägenheter, med eget badrum för att fara runt och trängas och dela dusch och toa med obekanta människor???!!! Men det är väl galenskap som får världen att gå framåt. Allt som vi får uppväger alla strapatser, Hurra för camping!

• 10 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1666 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 625 fristående campingplatser och 731 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 310 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206