Vad gör ni idag??? / av conny-67

Vad gör ni idag???
2011-01-05 kl 11:21

Sitter och väntar på att åka till vagnen stanna där hela helgen

2011-01-06 kl 15:10

Har skottat snö från Husbilstaket...det gjorde jag igår kväll också..nu kan det räcka...

2011-01-06 kl 16:08

Sitter i vagnen och myser

2011-01-08 kl 22:58

Idag har jag, brorsan och farsan skottat av morsan och farsans hustak och garage. Det var ganska mycket. Tur för en timme senare kom regnet.(Mera tyngd). Ikväll har frugan ungarna och jag kollat på Avatar och Fångarna på fortet.Käkat hemma gjord pizza och svept några bägare(jag). Nu datorn, lyssnar på bra metal musik. Helloween just nu.

2011-01-17 kl 09:31

Ska med morsan till vetrinären i Karlstad med hennes katt .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2011-01-17 kl 11:58

I dag ska jag börja bygga upp konditionen efter sängliggande och stillasittande under min sjukdom. Tar stavarna och går en försiktig sväng med broddarna på.
Måste ju få upp kraften inför husvagnssäsongen som förhoppningsvis snart är här!

2011-04-10 kl 19:34

Äntligen !!!

Idag har jag hämtat hem vagnen så imorgon ska det städas å prylar ska plockas i .

2011-04-10 kl 19:55

Idag har husvagnen vårstädats & fått en ny koaxialkabel till antennen. snart är det premiär...

2011-06-02 kl 18:18

Idag har vi städat vagnen och vaxat den utvändigt. Nu blänker den och luktar rent inuti. Härligt när man har sanerat efter en lång vintercamping. Hsr även passat på att plocka ut en massa prylar som vi aldrig använder men som kostar lastvikt.

Rapportera #100
2011-06-04 kl 19:11

Ja, vi ställde in bilen efter en 2 veckors tur via Sala till Ö-vik. Vilka vackra vyer vi sett! Men innan tisdag måste den spolas av och städas ur - behov finns! Sedan kanske den får vila ett tag - men man vet aldrig.

Rapportera #101
2011-06-11 kl 10:28

Har hämtat ut en fylld PA11, Köpt toapåsar och toapapper, Bilen ska storservas på Tisdag, Vagnen ska hämtas från service den 20:e. Nu kan snart semestern börja.

Rapportera #102
2011-06-11 kl 21:07

Men nu mår man gott !! 27 grader varmt idag. Hoppas värmen varar till Oktober

Rapportera #103
2011-06-25 kl 21:22

Nu är vi på rull igen. Låg på Ljusdals camping förra natten och i kväll är på på Trängbo camping i Nora. Vädret är under alla kritik, men med lite god mat så piggas stämningen upp. Namnet Trängbo gör verkligen skäl för sitt namn. Har fått en plats som är längst in på en smal gata där parkerade bilar står precis på gränsen mellan gräs och gata. Det gällde att hålla tungan rätt i munnen innan vagnen var på plats. Annars verkar det vara en lite lugn och fin camping med bra service hus.

Rapportera #104
2011-08-05 kl 22:39

Idag förutom att jag har klippt, klippt och klippt... gräs och häckar....
Så var jag inne i vagnen och fotade... Flera som vill ha foton från insidan av vagnen nu när vi har den till salu...
Tidsbrist. har ett eget företag och tiden räcker inte till för annan fritid än just äta skita och sova. Tråkigt, men bättre att någon annan får chansen att vårda den och campa med den.....

Rapportera #105
2011-08-06 kl 16:26

Hej! Någon som vet billig gasol? jag skall åka till öland från Hamburgsund på västkusten imorgon 7/8 via Mariestad,Laxå,Motala,Linköping,Västervik.Tacksam för svar. Ha en god fortsättning på sommaren. Kenneth

Rapportera #106
2011-09-05 kl 21:39

Vi har kikat efter ny bil & vagn idag .

Rapportera #107
2011-09-05 kl 22:50

Packar resväskor för en tripp till Italien Sorrento, Capri.

Rapportera #108
2011-09-06 kl 05:58

Sista arbetsdagen sen bär det mot elmia

Rapportera #109
2011-10-29 kl 14:31

I kväll blir det Bluesfestival i Östersund med middag på stan :-)

Rapportera #110
2011-10-29 kl 16:07

Kjørt til Sverige og handlet billig mat

Rapportera #111
2011-10-29 kl 16:21

Gubben har jobbat så jag har passat på att byta till vinterdäck på båda bilarna och husvagnen. Har även hunnit med att tvätta den ena bilen, och krattat lite löv. Ska bli skönt att ta det lugnt framför TV:n i kväll.

Rapportera #112
2011-10-29 kl 18:25

Åker Ni med husvagna på halka om vintern,Embla??
Går det bra?? Har jag aldrig provat.Piggdäkk på husvagna da häller?

Rapportera #113
2011-10-29 kl 18:47

Hej Baggen, vi åker lika mycket med husvagnen året om. Vi har även i år köpt ett vinterkort för 1190:- av en större campingkedja, då får vi campa hur mycket vi vill, alla helger från 1/11 - 31/3 på samtliga campingplatser som tillhör kedjan. I slutet av november blir det Grebbestad och julbord med show på Tanumstrand, i mitten av december blir det Helsingborg och en tur till Tyskland för att julhandla. Just nu diskuterar vi var vi ska åka med vagnen vid nyår.

Rapportera #114
2011-10-30 kl 07:42

reodor skrev:
Kjørt til Sverige og handlet billig mat

Håll till godo,men Sverige har inte billigt mat..kommer man hem från utlandet ex.Tyskland så blir man förskräckt hur dyrt är det här hemma.

Rapportera #115
2011-10-30 kl 09:19

Embla skrev:
Hej Baggen, vi åker lika mycket med husvagnen året om. Vi har även i år köpt ett vinterkort för 1190:- av en större campingkedja, då får vi campa hur mycket vi vill, alla helger från 1/11 - 31/3 på samtliga campingplatser som tillhör kedjan. I slutet av november blir det Grebbestad och julbord med show på Tanumstrand, i mitten av december blir det Helsingborg och en tur till Tyskland för att julhandla. Just nu diskuterar vi var vi ska åka med vagnen vid nyår.

Jo du Embla,det där har jäg aldrig gjort.Hur går det på halt väglag?? Kör Ni på nubbar eller? Hörs mysit ut.

Rapportera #116
2011-10-30 kl 19:10

Baggen skrev:
Embla skrev:

Jo du Embla,det där har jäg aldrig gjort.Hur går det på halt väglag?? Kör Ni på nubbar eller? Hörs mysit ut.

Vi kör med dubbdäck på hela ekipaget, har kört odubbat tidigare, men med framhjulsdriven bil och en husvagn som väger 1800 kg så känns dubb tryggare. Självklart har vi snökedjor med i bagaget, fick lägga på dessa vid ett par tillfällen i snöstorm förra året.

Rapportera #117
2011-11-01 kl 16:44

Ápropå det där med data och chat-funktion m.m. så ska jag tala, om vad jag gör i dag och nästan alla dagar. Jag sitter vid datorn och skannar in dia-bilder med programmet Photo Impression till mitt fotogalleri.
Sedan redigerar jag bilderna i programmet Picasa och därefter bränner jag ned bilderna på en CD. CD:n ska jag sedan ge till mina barn.
Idén till det hela fick jag av medlemmen Ute i våras.
Bild
Det är fantastiskt vad man använda datorn till, trots att man är en gammal "stofil" och dessutom har man väldigt roligt, när man håller på.

Rapportera #118
2011-11-01 kl 17:27

Ja ,Jag beundrar dig som kan lära dig allt detta.Även att du har intresse,och även är en omtänksam mor..Du är nog färdig för lilla nobellpriset,Ulla..Skall lägga ett förslag i stortinget,,,..

Rapportera #119
2011-11-01 kl 20:23

Embla skrev:
Baggen skrev:
Embla skrev:

Vi kör med dubbdäck på hela ekipaget, har kört odubbat tidigare, men med framhjulsdriven bil och en husvagn som väger 1800 kg så känns dubb tryggare. Självklart har vi snökedjor med i bagaget, fick lägga på dessa vid ett par tillfällen i snöstorm förra året.

Tackar Embla för informasjonen. Jag utgår från att Ni inte utmanar dom Norska fjällen,män hällre åker i söder,som Bohuslän vidare ned till Danmark ock däromkring? Tyskland går vel inte,då dubbdäkk vel är förbjudet där??

Rapportera #120
2011-11-04 kl 23:12

Köpte en 60 tums tv idag med finesser långt utanför mitt kunskapsområde. Men jädrar vilken bild det är i HD :-)

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1667 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 625 fristående campingplatser och 732 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 310 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206