Var är alla kvinnliga husvagnsförare?? / av Anonym 954998365

• 13 svar
Var är alla kvinnliga husvagnsförare??
2006-10-04 kl 10:52

I sommar har jag och maken kört c;a 650 mil med bil och husvagn, genom Danmark, Tyskland och Frankrike. Vi kör ungeför halva tiden var. Under semestern har vi sett 2 (två) ekipage framförda av kvinnliga chaufförer. Varför i hela fridens namn är det så få tjejer, kvinnor, damer som kör. Dom flesta har väl körkort?. Skulle aldrig våga ge mig ut med maken utan att veta att jag kan ta mej hem om han skulle bryta benet på resan. Är det männen som är så rattkära eller vad..
Tacksam för svar.
Hjulia

2006-10-04 kl 13:38

Min fru (55) tog ett BE körkort i våras och kör nästan lika mycket som mej, skönt att man kan koppla av. Vi körde några mil mer c:a 670 i somras när vi var på Nordkapp och vände, bor i södra sverige nära Malmö. Men som du skriver man ser sällan någon tjej som kör.

Lasse

2006-10-04 kl 14:18

I sommar har jag kört 780mil och måste erkäna ingen kvinns bakom ratten iofs ingen i bilen heller..då blir det svårt att ha kvinns bakom ratten..hehehe

2006-10-04 kl 16:31

Jag brukar köra iom att sambon kör så mycket bil i jobbet och sen tycker jag om att köra, i år har vi säsongs campat så vi har inte kör alls nå mycket men annars så brukar jag köra, får se hur det ska gå nu när vi köpt oss en fullbredds vagn, får nog öva lite först ;)

2006-10-04 kl 18:35

Är det ingen som vågar säga varför det är karln som håller i rodret !?

2006-10-04 kl 18:39

Tja, vad gäller husbil ser jag i alla fall många damer vid ratten.
Kollar inte husvagns-ekipagen speciellt, men när det gäller mina bästisar så vet jag då att hon kör en hel del. I alla fall framåt...

2006-10-04 kl 19:54

Jag har försökt få min fru att köra men hon vill inte, Hon tycker det är skönt att slippa köra och ta ansvar för ett stort ekipage på vägen. Men så fort vagnen är bortkopplad så tar hon bilen och åker och tex handlar medan jag och sonen fixar vagnen på platsen där vi står. Hon säger att det är en bra arbetsfördelning så slipper hon vara i vägen eftersom hon inte fattar vad hon skall göra.

2006-11-01 kl 14:46

Jodå , visst finns vi..fast kan nog hålla med om att det är inte många som kör.
Håller med om att man måste kunna ta hem ekipaget i fall det har hänt något.
Vi brukar åka med ett annat par ockå.
Hon liksom jag utför samma saker som våra gubbar gör när de hamnar bakom ratten såsom att köra och backa.
Vi är rent av jäklig bra på att få vagnen dit den ska...

2006-11-01 kl 16:41

Jodå, Nordsvensken, jag törs. Min sambo har inte körkort, så jag rattar och hon navigerar. Detta fungerar alldeles urmärkt.

2006-11-01 kl 18:57

gunnara, jag sticker ut näbben och säger, kvinnor kan inte navigera heller?

2006-11-05 kl 18:33

Kära NOrdsvensken, det verkar som Du behövde fräscha upp Din kvinnosyn litet.
Både jag och maken kör och navigerar i olika omgångar, liksom vi hjälpts åt med överigt inom campinglivet.
F.ö. visar statistiken att män orsakar de flesta olyckorna, ÄVEN med hänsyn taget till att män kör mera. Ha det bra!

2006-11-23 kl 21:35

Jo dom finns jag är en av dom kör altid vårt ekipage( volvo s80 och Kabe Ametist ks ). Jag tycker om att köra. men håller med det finns inte många tjejer på vägen.

2006-11-24 kl 09:52

Efter 50 så är det ju en komplimang...

Utanför S:t Paulskyrkan, Göteborg

En tant ~80 går med dragväska på cykelvägen.

Man ~55 kommer cyklandes o får väja ut i gräset.

Mannen: Men för helvete, gå inte mitt i vägen!

Tanten: Håll käften, snorunge!!

(Mannen cyklar tyst vidare.)

Men appropå "Dam" har aldrig sett en Dam köra Husbil...hehe...En riktig Dam sitter bredvid och är glad och social...
Och mycket hjälpsam...T ex...

Gubben lilla...Om du intresserar dig för trafiken så kan jag röra om i tanken så slipper Du...(Manuellt växlad tror jag)...

• 13 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206