försäkringsdjungel / av frida

• 4 svar
försäkringsdjungel
2009-03-06 kl 11:50

Jag undrar om H&C har haft ngt nummer där ni har jämfört försäkringar för husbil eller tagit upp vad man bör tänka på att försäkringen ska täcka?
Det kanske finns nån som har gjort undersökningar nyligen i detta ämne för det verkar vara mer "djungelkaos" när det gäller försäkringar, villkoren, premier när det gäller husbil än båt och bil som jag/vi hållt oss till att försäkra tidigare.

2009-03-06 kl 13:07

En sak man ska kolla är glasrutedelen, speciellt om man har helintegrerad husbil. Fast självrisk bör man se till att man har, inte någon %-sats, för det kan bli VÄLDIGT dyrt!Över huvud taget gäller det att kolla självriskerna noga när man jämför. Annars vet jag inte om det är knöligare än annat. Visst, priserna varierar väldigt, men det är ju bara att kolla med några bolag och jämföra själv. Tro INTE på vad eventuella jämförelsetabeller och jä'mförelsesiter säger! Det är det pris DU får för DIN bil som är intressant, och det kan miss-stämma väldigt med sådana tabeller. Räkna inte alls med att där en person säger sig få lägsta pris också ger lägsta pris för dig!För just MIN husbil är CC-försäkringen billigast, men bara ungefär 10 kr billigare än nästa pris som är Trygg-Hansa, och eftersom jag har annat försäkrat och goda erfarenheter av Trygg-Hansa valde jag det.

2009-03-06 kl 13:48

Precis som asawi så gjorde min jobbarkompis samma sak. Han försäkrade i CC-försäkringen pga självrisken på glas.
Han har en helintegrerad och där skulle rutan kostat ca.30.000 kronor. Tufft då med en självrisk på t ex 1.000 kronor och 20% av rutans totala värde. Skulle tro att inte monteringen är helt gratis på en sån bil heller.
Nu tror jag har har 1.600 eller 1.700 i självrisk.
Så kolla inte bara premiekostnaden utan också villkorr och självrisker. Själv brukar jag ringa runt vart tredje år och begära in offert från bolagen. Helt klart värt det lilla besväret telefonsamtalet eller mailen.

2009-03-09 kl 09:22

Hej!
Nej, H&C har inte haft någon artikel om försäkringar, i varje fall inte i modern tid. Det kan vara en artikelidé, men när i tiden den i så fall kan komma vågar jag inte utlova just nu.
Ingela

• 4 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206