Starta ett forum för husvagnar, generellt / av bosse10

• 9 svar
Starta ett forum för husvagnar, generellt
2009-01-08 kl 22:10

Det finns klubbar för enskilda husvagnsfabrikat, men är det inte mer intressant att ha en blandad flora av husvagnar i en klubb.
Visserligen finn cc, men den klubben är kanske för seriös för många.
Kanske att man borde satsa på cc ändå trots medlemsavgiften.
Eller vad tycker ni andra

2009-01-08 kl 23:33

Jag är personligen inte heller särskilt intresserad av att vara med i en klubb specifikt för olika märken, men för dem som vill är det ju bra att de finns. Vi är sedan förra våren medlemmar i CC. För "seriös" eller inte beror ju på vad man själv efterfrågar. CC är ju däremot väldigt stor och kanske vill man söka sig till en mindre klubb för att få en "mer familjär känsla". Men om det "bara" är medlemsavgiften som gör att du tvekar, så ingår ju bl a SCR:s årsmärke och sex nummer av deras tidning per år. Dessutom en massa andra erbjudanden och rabatter. Jag tycker absolut att det är värt att vara med, medlemsavgiften tycker jag att jag får valuta för enbart genom nämnda två saker. Nu när avgiften skulle betalas kunde man välja att betala lite mer och få en katalog med namn och adresser till alla medlemmar. Det gjorde inte vi, men för dem som vill ha mer kontakt tycker jag att det var ett bra sätt att skapa förutsättningar på. Lycka till med dina funderingar!

2009-01-09 kl 01:15

Har inte upplevt CC som en stor klubb när man besöker de enskilda campingarna. Har alltid fått ett mycket fint bemötande och en vi känsla infinner sig efter ett tag. Även jag gick för några år sedan med i CC för rabatterna och deras erbjudanden. Idag är jag medlem för att CC för det finns en stor gemenskap i klubben.

2009-01-09 kl 01:37

Du har säkert rätt i det, Frank, att det infinner sig en "vi-känsla" efter ett tag, vi har kanske inte tillräckligt med erfarenhet ännu av klubben, för att ha kommit till den insikten (eller känslan). Eller så är det vårt eget intresse och engagemang som inte varit tillräckligt stort. Hur som helst så håller jag med om att utifrån den erfarenhet som vi har, så har vi blivit mycket väl bemötta. Vi gick inte heller med enbart för erbjudanden men tycker i alla fall att avgiften är mycket prisvärd.

2009-01-09 kl 09:40

Här fins många klubbar att vara med i förutom rena märkes-klubbar, så fins Caravan-club Mhf - Camping-klubb där jag är mycket aktiv Motormännens-Campingklubb dä alla medlemmar i motormänen är automatist med dom har många trevliga träffar så där fins att välja på om man inte vill vara i en Märkesklubb, alla husvagns märke har klubbar för just dom som har det husvagns märket så det ena utesluter inte det andra där är fin gemenskap i alla det ärinte bara förmåner och rabatter som gäller det är bättre att åka på clubb-träffar man har mycket mer behållning av det än att åka ut på stökiga campingar, jag är medlem isamtliga clubbar ock har stor behållning av ock jag har även Kabe glubb-Syd en klubb för kabe ägare som jag var med att starta upp för några år sedan. Har du en Kabe vagn eller Husbil så ärdu välkommen som medlem så där är mycket att välja på.
mvh BeRo

2009-01-09 kl 10:57

Är medlem i CC men tycker det är positivt att det försöks att startas en AdriaClub Syd. Det ena förtar troligtvis inte det andra. Man har ju den fina möjligheten att slippa gå med i de klubbar man inte önskar och som sagt även den goda möjligheten att gå med, om man känner så. Det är en del av livets möjligheter att hitta små kryddor för den som är nyfiken på lite av varje. Kul att träffa andra människor är det ju i regel i vart fall.

2009-01-09 kl 21:06

Jag funderar på cc, priset är ju relativt överkomligt, även för en pensionärsinkomst,
Det där med campingkortet och tidningen är ju ett plus.
Jag får nog skicka in en medlemsansökan i cc i alla fall.
En kort fråga, Är det bra på cc campingarna, med gemenskap och standard och finns det platser utan att förboka.

2009-01-09 kl 22:14

Ett kort svar Bosse.
CC campingar är alltid mycket trevliga och ett trevligt bemötande när Du kommer.
Plats fixar dom alltid tiil medlemmar.
Mvh Amigo

2009-01-11 kl 09:34

Dette bliver på dansk. Håber I forstår.
Vi er nogle campister der bruger et dansk forum hvor vi, ligesom her, har udvekslet erfaringer. Vi har lavet lidt sjov med hinanden og ellers hygget, men ingen af os kendte hinanden i forvejen.
Vi fik så den idé i 2008, at lave et træf. Ikke for et bestemt campingmærke. Heller ikke for et bestemt teltmærke, men udelukkende med det formål at sætte ansigt på de campister som vi skrev sammen med.
Det éneste formål var at lære hinanden at kende og hygge. Hygge, hygge og atter hygge.
Det blev 4 uforglemmelige dage med fælles kaffeborde, fælles udendørs spisning, gåture og masser af hygge og om lørdagen arrangerede vi fællesspisning. Vi havde medbragt 2 guitarer og så sang vi så det var en lyst.
Og hvad vil jeg så med dette indlæg.
Jo, det kan sagtens lade sig gøre at mødes UDEN at det skal være bestemte mærker af det éne eller det anden slags, men at det "bare" var campister. Campister der ikke så skævt til om, den eller den havde en ny campingvogn eller at dén eller den kørte i dén eller den bil, men kun med det éne formål - at hygge.
Vi havde det så dejligt at, vi er i gang med at arrangere et nyt møde i 2009 og flere campister har i 2009 meldt sig efter at de har læst om mødet.
Dette heller ikke skrevet for at raklamere for de forskellige hjemmesider, men udelukkende for at give andre campister indsigt i, hvordan et møde eller træf OGSÅ kan afholdes.
http://www.altomcamping.dk/index.php/Udstillinger-Events-m.m/Arrangementer/tosse-tr-pampen-samping.html
http://www.makril.dk/Hampen/hampen.htm
http://www.vores-forum.dk/camping/index.php/topic,734.0.html
Mvh. Toullouse/Per fra Danmark.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206