Trött på att ingen moderator finns aktivt i forumet och rensar bort alla "spam". / av perin

• 26 svar
Trött på att ingen moderator finns aktivt i forumet och rensar bort alla "spam".
2022-03-04 kl 12:23

Trött på att ingen moderator finns aktivt i forumet och rensar bort alla "spam".

2022-03-04 kl 19:49

Håller med. Det här forumet har kollapsat. Tur att det finns andra campingforum.

2022-03-04 kl 20:32

Delar er åsikt. Även campingkatalogen har havererat, går inte att recensera campingplatser sedan hösten 2020.

LAEN
2022-03-05 kl 09:20

apersson850 skrev:
Håller med. Det här forumet har kollapsat. Tur att det finns andra campingforum.
Vilka då?

2022-03-05 kl 10:50

Tror jag låter bli att skriva ut adressen här, i detta infekterade eländet.
Skickar meddelande istället.

2022-03-06 kl 21:50

Hallå. Moderator! !

2022-03-07 kl 12:02

apersson850, skriv ut, vi är kanske flera som gärna byter forum när nivån är som den är här. Jag mailade faktiskt för nån vecka sedan och frågade varför de inte städat och då meddelade man att man höll på att byta plattform för både tidning och forum och därför hade spammet kanske missats. Men sen har det ju fortsatt likadant, så det verkar som att man inte riktigt bryr sig om forumet. Och då tappar man (med all rätt) fort användare.

Så skriv ut ett bra alternativ istället, eller tänker du att spammet tar länken och följer med?

2022-03-07 kl 12:17

Edit: Tänkte inte på att dessa spammare även kan infektera det forumet så jag plockade bort länken t.v.

Är det någon som vill ha adressen så skickar jag (eller någon av vi andra som snappat upp den) ett personligt medelande.

2022-03-07 kl 12:52

Tack för länken! Det här forumet verkar fullständigt ha kollapsat, ingen verkar bry sig. Det gör att det känns osäker vara inloggad här, så jag loggar ut nu. Kanske för gott, om ingen uppryckning sker...

2022-03-07 kl 14:01

PJ skrev:
apersson850, skriv ut, vi är kanske flera som gärna byter forum när nivån är som den är här. Jag mailade faktiskt för nån vecka sedan och frågade varför de inte städat och då meddelade man att man höll på att byta plattform för både tidning och forum och därför hade spammet kanske missats. Men sen har det ju fortsatt likadant, så det verkar som att man inte riktigt bryr sig om forumet. Och då tappar man (med all rätt) fort användare.

Så skriv ut ett bra alternativ istället, eller tänker du att spammet tar länken och följer med?

Jag har skickat ett pm med adressen.

2022-03-07 kl 18:01

Hej på er, jag jobbar med tekniken bakom forumet och ska försöka besvara er så gott jag kan.

Som ni märkt har vi just nu en hel del problem med användare som skapar konton för att sprida spam. Tyvärr har vi ingen effektiv automatisk lösning för att blockera dessa. Vi resnar dock bort trådar och meddelanden med jämna mellanrum.

Jag ber om ert fortsatta tålamod och förståelse tills vi lyckas komma tilllrätta med problemet.

Vänligen /Jonatan

2022-03-08 kl 01:59

Ja, jag tyckte det var onödigt att annonsera ut adressen publikt till andra forum här, där infektionerna kommit ganska ofta.

2022-03-08 kl 12:17

Då var vi där igen.....(med massa spam)

2022-03-08 kl 14:27

perin skrev:

Jag har skickat ett pm med adressen.

Tack för länken. Har varit inne på det forumet innan, men då har det känts rätt dött. Kanske blir mer fart nu? ;)

2022-03-08 kl 15:44

perin skrev:
Då var vi där igen.....(med massa spam)

Nu har jag rensat bort det. Mvh Jonatan

2022-03-09 kl 08:06

Hej alla. Detta forum är ju tydligen på väg att kapsejsa totalt.
Tar tacksamt emot tips på liknande men mera positiva och konstruktiva forum (gärna som pm). Tack!

2022-03-09 kl 12:14

nilsj skrev:
Tar tacksamt emot tips på liknande men mera positiva och konstruktiva forum (gärna som pm). Tack!

Skickat PM

2022-03-09 kl 21:52

perin skrev:
nilsj skrev:

Skickat PM

Vore också mycket tacksam för ett PM med länk!
Tack på förhand!
Bobo

2022-03-10 kl 09:38

Stäng ner forumet under en tid.

2022-03-10 kl 09:40

Bobofalun skrev:
perin skrev:
nilsj skrev:

Skickat PM

Vore också mycket tacksam för ett PM med länk!
Tack på förhand!
Bobo

Skickat PM.

2022-03-11 kl 09:35

Det är kanske dags att lägga ner forumet helt. Verkar hopplöst att få till nån ordning här...

2022-03-11 kl 16:22

Förstår uppgivenheten, nu testar vi att aktivt moderera alla nya trådar och inlägg. Vi kommer då bli av med all spam, men det kommer ta en viss tid från det ni skriver era inlägg tills dess de blir godkända och synliga i forumet.

Trevlig helg!
Jonatan

2022-03-11 kl 21:47

Tack Jonatan! Känns som det finns visst hopp för forumet sen du engagerat dig.

2022-03-11 kl 23:42

Av två onda ting är det nog ändå att föredra. Även om det kanske blir segt när man nu, som jag, är i en annan tidzon och skriver inlägg.

2022-03-12 kl 23:21

danneman skrev:
Förstår uppgivenheten, nu testar vi att aktivt moderera alla nya trådar och inlägg. Vi kommer då bli av med all spam, men det kommer ta en viss tid från det ni skriver era inlägg tills dess de blir godkända och synliga i forumet.

Trevlig helg!
Jonatan

Jag tror att det är det bästa alternativet för stunden.

2022-04-04 kl 07:47

apersson850 skrev:
Tror jag låter bli att skriva ut adressen här, i detta infekterade eländet.
Skickar meddelande istället.

Inkludera gärna mig med Apersson

• 26 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1710 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 640 fristående campingplatser och 767 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206