vart är fotona tagna???? / av Anonym 581786075

• 6 svar
vart är fotona tagna????
2005-12-26 kl 08:07

har länge retat mig på att det inte alltid står vart fotona är tagna.
fick nr 1 i brevlådan strax före jul & med den en almenacka. under varje foto står "vem" som tagit kortet inte "vart" det är taget...
tycker det är mer intresant att veta vad en bild "föreställer" eller "vart" den är tagen. "vem" som tagit den är ganska "ointresant".
detta gäller annonser & annat i tidningen, ibland är det T.O.M svårt att förstå vart en bild är tagen i ett repotage...så får det inte vara tycker jag..

nån som håller med??
vill man inte veta vart en bild är tagen???

2005-12-26 kl 22:08

Jag tänkte på samma sak när jag fick tidningen med almanackan att det kunde
vara roligt att veta var bilden var tagen. Vi får se om dom lyssnar på oss och skriver vart foton är tagna på almanackan 2007.

2007-07-10 kl 21:22

tycker vi att det har blivit bättre???
står det vart bilderna är tagna???
fortfarande lite dåligt tycker jag!!!

2007-07-11 kl 10:23

Hej!
Som alltid i journalistiska sammanhang handlar det om att få fram det som är mest väsentligt. Det gäller även bilder. Då kan det vara hur något ser ut och/eller fungerar, det kan vara att visa en händelse, en företeelse, vad någon gör - och allt möjligt. Då är det dessa saker som är viktigast, medan platsen ofta är en bisak då. I resereportagen framgår alltid vilka platser som har besökts, och bilderna visar hur där ser ut.
Någon förbättring i almanackan har ju inte varit möjlig än, det dröjer ett halvår till innan nästa kommer. :-)
Men det finns säkert fler tillfällen där vi kan vara tydligare med var bilden är tagen, och det ska vi tänka på.
Red/Ingela

2009-06-27 kl 09:10

Tjena!Det var ett tag sen jag skrev detta nu. Men jag tycker fortfarande att jag saknar info om vart bilder är tagna. Ser ofta bilder på platser i tidningen som jag skulle vilja veta lite mer exakt vart dom ligger.

2009-07-29 kl 23:16

Ja, har det inget hänt sedan 2005 lär det nog inte bli bättre nu framöver heller oavsett om man på tidningen så ofta säger att man vill veta vad läsarna tycker så att man kan förbättra sig. Man kan väl konstatera att på tidningen gör man som själv tycker och tänker inte ändra på det oavsett vad läsarna tycker.

• 6 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206