Daftö Resort, platsval? / av LJN

• 9 svar
Daftö Resort, platsval?
2017-08-13 kl 18:49

Ska ta en tur med vagnen till Strömstad efter den 22/8 ett par dagar. Och då är Daftö Resort ett alternativ men det är en stor camping! Ni som bott där, är söderviken eller norrviken att föredra? Gärna med platsnummer tips hyggligt nära servicehus. Vi har inga medföljande barn utan är två 60+
/Lennart

2017-08-14 kl 15:03

Något särskilt skäl att Daftö har valts ?
Kostnadsnivån är löjligt hög och är inte prisvärt för två 60+. Hade ni rest med barn ställer sig priset i ett annat ljus.

Skalhamnsbo. (Nära Lysekil)
Bor numera i en Cabby 650+L. IT och Webb för Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44
2017-08-14 kl 15:21

Kjello, då kommer följdfrågan:) Vilket alternativ i Strömstad är prisvärt? Daftö kostar nu i augusti 400.-/natt inkl.el.
/Lennart

2017-08-14 kl 15:34

Ber om ursäkt för att jag lägger mig i men 400:-/natt. Här finns lite alternativ: http://www.campingkartan.se/Str%C3%B6mstad/ Inte att förglömma Åsleröd där i alla fall jag kommer att bo när jag besöker den sidan av Sverige;-)

2017-08-14 kl 20:17

Om inte Strömstad är ett måste kan jag också rekommendera Åsleröd utanför Fjällbacka.
Vill du till Strömstad kan kanske Lagunen, som ligger precis innan Daftö vara ett alternativ. Priser från 250kr/natt nu.
Sen finns också Seläters Camping där ni kan bo för 170kr/natt om ni har ACSI-kort.
Ev. Kan kanske Grebbestads camping vara ett alternativ. Promenadavstånd till Grebbestad. Pris 290kr/natt.
Att betala 400kr/natt på Daftö skulle inte jag göra. Visst är servicehusen fräscha men så mycket mer är det inte för två 60+ - are.
Har varit dit en gång men åker inte tillbaka då jag inte tycker det är prisvärt.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2017-08-14 kl 20:38

Grebbestad och campingen besökte vi förra hösten:) Är en fin camping med omgivning samt restaurang Telegrafen och konditoriet i närheten.
/Lennart

2017-08-16 kl 14:08

Om man inte vill eller har någon vidare nytta av poolområdet och Daftöland så skulle jag itne rekommendera Daftö. Som camping kändes den trång och inte så mysig. Däremot var den kanon för barnen och de trivdes sjukt bra. Vi bodde på Norrviken och där var platserna trånga och taskigt planerade då man precis fick plats med bil om man har en normalstor vagn. Husbilsplatserna där såg dock mycket fina ut.

Men är man inte på jakt efter poolområdet eller Daftöland så kan jag nog instämma i Chripers tips om Lagunen. Jag har inte bott där men cyklade förbi den campingen och den såg riktigt mysig ut där den låg. :)

Sen finns även Strömstad Camping som ligger alldeles i utkanten av Strömstad. Men jag har ingen aning om hur den är eller så, såg bara att den var där när vi passerade.

2017-08-17 kl 12:03

Strömstad Camping är inte att rekommendera om man har husvagn av lite större modell då det är riktigt brant och kuperat där.
Mindre husvagn eller husbil funkar jättebra. Campingen har fått en riktig renovering på senare år och är riktigt fräsch.
Jättefin utsikt erbjuder man också.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2017-08-21 kl 05:21

Fin camping men terasser som många hade bekymmer att komma in och ut på. Luktade varm koppling ofta där.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1425 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 543 fristående campingplatser och 462 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 420 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2018-01

• Husvagn & Camping 2017-12

• Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07