
DEN HAR EN DROTTNINGSÄNG baktill med vagnsbrett tvättrum mellan det vinklade köket och sovrummet, den har sittgrupp för fem och den har en nedfällbar dubbelsäng ovanför stolarna längst fram i den helintegrerade karossen.
Sovrummet, längst bak i bilen, är utformat så att man har en garderob på vardera sidan om bäddens uppvikbara huvudända, läslampor i överskåpens underkant och både sido- och takfönster för ventilation och ljusinsläpp. Den höga bädden har under fotändan skåp och förvaring i utrymmet under bädden som också är tillgängligt utifrån via en garagedörr på vardera sidan av karossen.

TOALETT OCH DUSCH finns på varje sida om mittgången som integreras i utrymmet när och om toadörren öppnas helt. Då skärmar den av utrymmet mot bilens främre räjonger och ett vagnsbrett hygienutrymme har skapats.
På toalettsidan finns spegel i vinkel med belysning ovanför, medicinskåp intill spegeln och ett större förvaringsskåp under handfatet. Duschkabinen har trätrall på golvet, och skjut- och vikdörrar för att effektivt hålla vattnen på plats. Takluckor och en extra takventil håller imma och fukt på hanterliga nivåer.

KÖKET MELLAN SITTGRUPP och toalett är byggt i vinkel och har tre brännare uppdragna mot fönstret för att skapa utrymme för matberedning. Vaskens täcklock kan användas som skärbräda och när det inte används kan det fästas mot väggen.
I köksbänken finns fyra olika lådor varav en med bestickinredning. Kryddhylla och 230-uttag finns liksom bra belysning och öppningsbart fönster. Bakom ryggen på den som jobbar i köket finns bilens kyl och frys och överst en ugn med grill.


SITTGRUPPEN RYMMER fem personer och här kan man sitta även i vinkeldelen bakom förarstolen. Bordet går lätt att flytta för enklare tillgång till sittplatserna och man sitter mycket bra på alla platser med ordentligt svankstöd även i den framåtvända soffan.
Förarmiljön är identisk med andra Fiat Ducato men med extra yta. Det är långt till framrutan liksom till sidorutorna och själva sittpositionen är rejält tillbakadragen jämfört med originalförarhytt. Man vänjer sig snabbt och bilen är varken bredare eller längre än halvintegrerade modeller i samma serie, det bara känns så. Bilen på bilderna har framhjulsdrift, automatisk koppling och 150 hästars motor. Den går tyst på vägen och sikten är bra genom de stora rutorna och i de hängande busspeglarna.

STOLARNA HAR GODA inställningsmöjligheter, ratten är ställbar och det integrerade trepunktsbältet sitter korrekt, en inte oviktig detalj jämfört med integrerade bilar där bältesinfästningen sitter i väggen.
En servicelucka för vatten och el, centralt placerad för snabb och effektiv hantering och överblick är ytterligare en detalj som förstärker intrycket av omsorg om detaljerna.
Till tystnaden under körning bidrar förstås golvmattan som sträcker sig från sovrummet ända in i förarhytten. En av många detaljer som kännetecknar Hymers modeller. Fina detaljer som sammantaget ger en känsla av omsorg och kunnande och detta gäller hela bilen i smått och stort. Det är helt enkelt en bra husbil!
