– Det roligaste är att kunna ha en mässa varje år trots tuffa och svåra tider. Att vara en mötesplats för alla camping- och reseintresserade är riktigt häftigt, säger mässansvarige Klas Brandt.
Han avslöjar att de kommer att presentera såväl nya som välkända intressanta ansikten. Naturligtvis handlar det också om en mängd förbättringar, alla med avsikt att optimera besökarnas upplevelse. En av dem gäller Destinationstorget där mässan har ett samarbete med Freedom Travel.
– Tidigare höll de till i F-hallen, men för att ge mer tyngd åt detta har deras scen flyttats till Rydbergsalen, avslöjar Klas Brandt.
På fordonsfronten är det klart att tyska Dethleffs och italienska Laika gör comeback. Sedan finns det något ess i rockärmen också – som nya plåtisvarumärken.
Spännande blir det nog för många att ta del av Vanlife-området (utomhus vid hall B) där bland annat vanlifesverige.se är på plats. På fredag och lördag kväll arrangeras dans till liveband. Vilka artister som spelar har ännu ej släppts. Samma kvällar (samt addera även torsdag) är det Oktoberfest i stiltypisk, tysk anda med mat, dryck och musik i tältet på utomhusområdet.
Naturligtvis är Husbilsskolan på plats och likaså hörnan med influencers där Husvagn & Campings medarbetare Marlene Rindå Jikita och Martin Jikita är i spetsen tillsammans med Youtubarna The Swedish Family. Dessutom finns det flera barn-aktiviteter samt campingbio (fredag och lördag i Ekdungens utomhusområde) att tillgå.
Fotnot: Elmia Husvagn Husbil arrangeras 11–15 september. För mer info: www.elmia.se/husvagn/