Fr.Kabe till Burstner / av Bysse

• 13 svar
Fr.Kabe till Burstner
2011-08-23 kl 09:27

Skall besvara förfrågan ang. byte husbil...Skall börja med att jag inte har något emot Kabe..Men har gjort en affär där jag blev av med husbilen och husvagnen,och båda såldes vidare inom en vecka,har enbart positiva upplevelser av Kabe... Men som med Volvo ,tung tråkig ,traktorkänsla,Utvändigt är kabes bästa sida,vackrast i alla fall...Var på Noliamäsan i Umeå och beskådade 2012 års modeller,men saknas det där som tyska vagnar har. De ser till att nydana skapa ombona få fram en hemkänsla som Kabe saknar. Kabe försöker ,men hamnar halvvägs,tyvärr,..Man kan inte leva på gamla meriter...
Att det blev en tysk vagn för oss var ett lätt val. En Burstner Elegante 810 G 2011 års. Tung ,ja 5 ton, 9,30 lång boogie ,luftfjädring, automatväxellåda samt tillbehör så mycket som finns.Man skall förnya sig och hänga med i utvecklingen om man har möjligheter.Vi har gjort provresan/ testresan 380 mil..Vi har inte en enda liten anmärkning att komma med.Det var ingen måndagsbil,tack för det.Betyg:: Jag kan säga att något bätte än denna h-bil att åka och bo i har jag inte kunna drömt om..Körmässigt är som att sväva på moln,varför,jo luftfjädringen,och boogie.
En kombination, troligen oslagbar..I och med detta försvann vindkänsligheten som annars brukar göra sig gällande vid möten med bl.a. tradare/bussar.m.m.Den är förvånadsvärt lättkörd ,även i städer ,bra vändradie,vi har inte upplevt några problem i trafiken hittills..Motor 160 hkr 6 växlar automat = helt på topp,,förbrukning ca,1,2 lit per mil..

2011-08-23 kl 11:03

Ja bysse jag känner dig nu man skall inte jämnför gammalt med nytt det blir ine rättvist,
jag tror att du vet vad jag menar med det och ett stort grattis till ett lyckat köp änn så länge, har man en sådan möjlighet skall man utnyttja den,

det är snart dags för elmia där förutsätter jag en demo av burstnern jag fins där från onsdag kväll, hoppas jag ( det nya namnet bysse skall det syfta på burstner eller hur)

vi syns på elmia,

2011-08-23 kl 11:32

Bäste BERO,,Ja det nya namnet skall ligga i linje med Burstner..Bysse skall ok. långsökt kanske härleda till Burstner..Det var min avsikt. Sedan har jag fribiljett till Elmia.Inte klart om jag tar h-bilen eller privatbilen och bor på hotell,eller tar taxi från någon uppställningsplats i närheten...Jag kommer inte att använda mig av Elmias parkeringar...Du skall få en demo .senar bero..hat så bra..

2011-08-29 kl 09:10

Grattis till din nya Bürstner Bysse,visst är dom fantastiska H-bilar oavset ålder på dom...

2011-10-15 kl 19:56

jag måste säga det att med en Bürstner verkar man få mycket för pengarna för oss som inte vintercampar... Bürstner hade en hel deli sin flora som tilltalade oss när vi var på Elmia i sept.... Vi var även impade av Knaus och faktiskt TEC.... Dom hade prisvärda vagnar just för oss... tyvärr så var arbetsytan i köket lite för liten för min fru, så det blev ingen affär..

Vi tyckte även att Adrias. ASTELLA var tilltalande...
Grattis till ditt köp Bysse

2011-12-07 kl 20:40

Kabe saknar detta; Känslan av att kunna mysa i husbilen, går inte att få samma känsla som i många andra bilar gäller även deras husvagnar.

2011-12-08 kl 07:40

Hallo! Heter inte märket på husbilen Bürstner och inte Burstner? Eller är det kanske fråga om ett nytt husbilsmärke? I så fall vore det intressant om vi fick en närmare presentation av det nya husbilsmärket. Burstner är kanske en billigare variant?

2011-12-08 kl 07:46

Nejdå..men alla kanske inte kan (har kunnande)hur man får den tyska ü,så darför blir det bara Burstner!Så det är ingen fråga om något nytt märke.

2011-12-08 kl 07:59

Twin skrev:
Kabe saknar detta; Känslan av att kunna mysa i husbilen, går inte att få samma känsla som i många andra bilar gäller även deras husvagnar.
Det kann tänkas att en del tycker så men ser man på antalet sålda Kabe vagnar så är där många som tycker att mysfaktorn är tillräcklig, helst på vintern.

2011-12-08 kl 09:02

Letade efter Burstner husbil på nätet och fann den här:

Bild
Ser ju ganska tjusig ut! Lycklig den som har en sådan.

2011-12-13 kl 16:37

Twin skrev:

Jag har då inte märkt att så skulle vara fallet.
Tycker de är väldigt ombonade.

2011-12-15 kl 21:39

Från kabe till burstner testarna skriver så mycket positivt men det negativa kommer inte fram, i en test är alla lika bra om man kann kalla det test köra en sväng runt kvarteret och komentera all lyxen, där ligger en aldepanna då är där golvvärme det är häpnandsväckande med sådana kunskaper,där är ingen golvärme lika lite som annan värme jag har sett Edlings bil och han var så snäll och inte räknade upp alla fel,det blir inte bra att riva ut luftvärmen i en bil och inn med en allde panna och tro att nu är det en vinterbil det fodras mycket mer änn så för attden skall klassas som vinterbil, det borde framgå av testet men kunskapen fins inte en bil för 1,7 miloner som intekann användas på vintern eller i mörker det är beklämmande att den kann få så bra omdöme i testet edling har insett sitt mistag till skillnad från testarna.

2011-12-15 kl 22:56

Varför skall man använda det på vinter..många som åker till Spanien..fast visst går det att campera med dom på vinter också och jag tror inte att dom fryser här..har frågat

Bild
Två kabe och mera Bürstner,men tydligen är bara Kabe som frös..

Bild
Och du bero du är välkommen till Motala..i år finns det ingen snö än..så du kan ju komma..,men visst var det fint i vintras

Bild
men ännu bättre med våren,men inga kabe..dom har inte kommit ur vinter dvala än

Bild

• 13 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 636 fristående campingplatser och 741 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 302 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206