Är Ni medlem i Caravan Club? / av Leknes

Är Ni medlem i Caravan Club?
2011-02-16 kl 16:01

Jag kan nu stoltsera med medlemskap i Caravan Club, Dalasektionen.
Fick en massa papper idag och det visar sig ,att man har rabatt på många campingar (inte bara CC-campingar), på bensin, däck och i en massa butiker m.m. Det blir nog bra det här. Mitt medlemsnummer är 86667.

Bild

2011-02-16 kl 16:31

Medlemskap ha ha = Centiliter clubben ha he he e den känd för här nere ....

2011-02-16 kl 17:04

Det låter väl bra. Någon centiliter då och har väl aldrig skadat någon.

2011-02-16 kl 17:07

nu talar du mot bättre vetande leknes

2011-02-16 kl 17:20

OBS att jag skrev en centiliter och inte en liter.

2011-02-16 kl 17:45

Leknes skrev:
OBS att jag skrev en centiliter och inte en liter.

Du är ju för rolig ,Leknes . BeRo skriver mot bättre vetande ,men har man inte prövat då vet man ju inte.

2011-02-16 kl 17:48

Amigo & Leknes ni får väl ta och fylla den ofyllda .
B E R O är ju för höge farao halvchef i M H F .....

2011-02-16 kl 17:58

edling skrev:

Oj Oj hade jag ingen aaaaaning om!!

2011-02-16 kl 18:19

Först man behöver inga centilitra i C C. Vad det gäller Bero så är MHF ( Medtag Hela Flaskan ) hycklare dessa tillåter lättöl 1 lättöl om dagen i ett år = 9 helflaskor 40 % sprit. Varit medlem i C C sedan 1988 m. nr:24152 har ännu inte hittat något negativt, vill du nyttja något starkt får du och det finns inga pappafasoner i klubben.

2011-02-16 kl 18:21

Välkommen i klubben! Du blir nöjd med medlemskapet. Förutom rabatter en hygglig tidning också. Mitt nummer är 51056.

2011-02-16 kl 18:28

Tror nog att jag ska gå med i CC jag med :-)

2011-02-16 kl 19:21

Oxå medlem för andra året nu & har inga problem än ,trivs bra på dom cc-campingar vi varit på samt folket där .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2011-02-16 kl 20:22

edling skrev:

Är inte Bero en Helchef ???

2011-02-17 kl 10:36

Välkommen i CC. Tillhör själv dalasektionen så värmlänning jag är.
Har varit medlem sen 1996 och ser inte vad som skulle kräva en kommentar liknande edlings.
Har inte alls den erfarenheten. Snarare tvärt om.
Tänker du utnyttja ditt presentkort i Dalarna tar jag gärna en fika tillsammans med dig på Sollerön.

2011-02-17 kl 13:18

Reser man söderut med färja/bro så är medlemsavgiften snabbt intjänad med rabatterna.

2011-02-17 kl 13:59

Phippa skrev:
Reser man söderut med färja/bro så är medlemsavgiften snabbt intjänad med rabatterna.

Det är väl 10% rabatt på färjörna och den får man med Volvo kort också så nån medlemsavgift blir inte intjänad.

2011-02-17 kl 14:04

Är man med i Motor får man tidning, rabatt på bensin och även färjorna.

2011-02-17 kl 14:14

Karl den XI skrev:
Är man med i Motor får man tidning, rabatt på bensin och även färjorna.

Nu kommer jag den snåle f*n...Motor läser jag på biblan..rabatt har jag 10 öre på Volvokort och som sagt 10% på färjörna...f*n att man skall vara smålänning..hehe

2011-02-17 kl 14:27

Men ÖL har du väl råd med så kan du läsa Husvagn o Camping på biblan också.
Där kan du också läsa hur mycket mindre en diesel drar, än en gammal sur Fiat bensinare. hehe
Man blir ju så avis

2011-02-17 kl 14:38

Karl den XI skrev:
Men ÖL har du väl råd med så kan du läsa Husvagn o Camping på biblan också.
Där kan du också läsa hur mycket mindre en diesel drar, än en gammal sur Fiat bensinare. hehe
Man blir ju så avis

Varför är du avis ?Har du inte biblan i närheten?Fast det är slut att läsa Husvagn o camping på biblan.I stället har dom tagit in den andra konkurenten och i ärlighetens namn så passar den bättre för husbilister.Vad det gäller bränsleförbrukning så tar han inte så mycket mera än gammal troskeldroska...1,18mil och räknar man att skatten är ungefer 2000:-högre och att diesel är 19 öre dyrare så får du också snart bytta till bensinare....

2011-02-17 kl 17:07

Hör Ni gubbar och gummor. Smålänningar är vi väl alla på ett eller annat sätt.
Att spara en krona eller två är inte så dumt. Själv är jag noga, var jag lägger mina sekiner.

Bild

2011-02-17 kl 17:31

Leknes ,,Nu får jag väl på skallen,men det där med att titta på vad saker och ting kostar har alldrig legat för mig,,samt rabatter och pruta ligger inte för mig,m.a.o. inte intressant,,,Däremot att göra mycket bra affärer det är min melodi,,,så man kan vara försiktig på många vis,,,edling

2011-02-17 kl 17:47

Där ser Du Edling. Du är också smålänning på Ditt sätt.

2011-02-18 kl 14:53

trots en del dumma skämt från vissa här på forumet, det är jag van vid, så tycker även jag attc-c är värt medlemskapet jag har varit på en del av deras campingar, jag var med för många år sedan medlm nr 15910 sedan var jag borta några år jag prenumererade på tidningen 100 kr året det var en billig tidning på den tiden sen blev jag medlem i gen nr 45967 jag begärde att få tillbaka mitt gammla med lems nummer men dett gick ju inte jag har varit i luven på dom flera gånger omm det det har diskuterats många gånger men där är väl någon gammal enkelspårig medlem som håller i mot, så dom är långtifrån såmånga medlemmar som medlems nummren anntyder det är lite missvisande det medger dom oxå men likväl går det inte att ändra på.

2011-02-18 kl 14:56

Bero. Ta det med en klackspark. Det är det som kallas byråkrati.

2011-02-18 kl 18:50

Bero. Du hade visst kunnat få tillbaka ditt gamla medlemsnummer i C C bara du hade betalat in avgiften för dom mellanliggande åren frå att du avgick tills du skaffade ny tt medlemskap. vad det gäller antalet medlemmar i C C är det ingen som påtalar att antalet skulle vara det samma som medlemsnumret, alla vakanta är frånräknade i statestiken.

2011-02-18 kl 19:16

ja jag vet dett men varför det systemet jag har alldrig fått riktigt reda på varför som det är nu så måste dett vara vilseledannde en utan för cc tror att det är så många medlemmar som nummren visar, där fins klubbar som sätter in vakanta nummer på nya medlemmar det är mer rättvisande, jag har hört en motivering till betendet men det kann vi ta en annan gång.

2011-02-19 kl 10:41

Cc är helt ok att vara med i ..har nyttnat en del rabatter men det är gemenskapen på campingarna som är bra ,ska också tillägga attd et finns en del speciella campare på dessa campingar med men smaken är ju som baken som de säger .vi ses på vägarna i sommar

2011-02-19 kl 16:21

Eftersom jag är dålig att backa med husvagn blir reultatet gärna så här:
Bild
D.V.S. fällknivsverkan vilket syns på min kofångare.
Nu erbjuder CC kurs i backning till sommaren, vilken jag ser fram emot.

2011-02-19 kl 18:07

Ulla !
Det är bara att träna träna träna så blir du jätteduktig med tiden .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206