Är Ni medlem i Caravan Club? / av Leknes

Är Ni medlem i Caravan Club?
2011-02-19 kl 18:33

Apropå medlemsnummer så är min erfarenhet att det är mest förekommande i klubbar att man inte får tillbaka sitt gamla nummer om man återinträder. Där jag varit med och beslutat har det främst varit av administrativa skäl.
Caravan Clubs medlemsantal är ju ingen hemlighet, ligger väl på ungefär en fjärdedel av dagens utdelade nummer.

2011-02-19 kl 22:19

Vet inte hur man raderar ett inlägg när man skrivit dubbelt. Därför blev det så här.

Bild

2011-02-19 kl 22:26

Det skulle vara väldigt trevligt att kunna backa ekipaget. Inte lätt att alltid hitta platser där man bara kan köra rakt fram eller runt.

Bild

2011-02-20 kl 09:52

Nej jag är inte medlem. Men det beror nog till störst del på att jag inte har någon relation alls till klubben. Jag brukar inte besöka deras campingar. Jag har ingen som ligger just nära som lockar mitt intresse.
Jag känner ingen närstående som är medlem eller är aktiv i klubben.

Jag har dock besökt nån enstaka CC-camping & blivit bra bemött.

2011-02-20 kl 16:26

Som medlemsförmån är förutom tidn. Caravan Bladet ( 6 nr. / år )
Gratis Camping Card Scandinavia + Internationellt Camping Card
Det är mina personliga fördelar

2011-02-20 kl 16:52

Jag som har Volvia-kort och så ofta som jag kan, tankar på TANKA får ytterligare 8 öre rabatt på bensinen i.o.m. att jag är CC-medlem. Inte illa i dessa tider.

2011-02-20 kl 17:04

Vad menar du Ulla med i dessa tider..??? Sedan rabatt på bensin!!! oj oj då ..Har man råd med bil, har man råd med bensin,,när man är på verkstad prutar eller har rabatt på deras timpeng,,nej inte alls,men bensin då skall det vara billigt..Gör som han som tankade för 100 kr för mig har de inte höjts något..

2011-02-20 kl 17:17

Jo, det kan Du vara säker på Edling, att här är man försiktig med pengautläggen, så mycket som det bara går. Det är väl inget fel i det.

Bild

2011-02-20 kl 17:17

Som du pratar Edling så kan man ana att du är ekonomiskt oberoende ! trevligt för dig tycker jag .

Men det är ju så att dom flesta andra får nog spara sina pengar till viktigare saker .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2011-02-20 kl 17:20

Tråden handlade om campingar / campimgklubbar,,,Alla klubbar som har med detta att göra ämne att göra tappar flera tidigare medlemmar p.g.a. vi har inget på campingar att göra samt vill inte vara där heller,husbilsfolk som jag m.fl. är ju själva och klarar oss ändå..

2011-02-20 kl 17:23

Drar man husvagn så är det inget måste med camping ,vi klarar oss oxå själva .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2011-02-20 kl 17:42

Självfallet är det så Conny 555, ett + för dina bra inlägg, men du är ju inte värmlänning för inte...

2011-02-21 kl 08:16

edling skrev:
Tråden handlade om campingar / campimgklubbar,,,Alla klubbar som har med detta att göra ämne att göra tappar flera tidigare medlemmar p.g.a. vi har inget på campingar att göra samt vill inte vara där heller,husbilsfolk som jag m.fl. är ju själva och klarar oss ändå..

Mycket snack Edling,men om man skall titta på just husbilsfolket och dom med dyra och tunga bilar så är dom just den värsta sorten att jaga rabatter och billiga färje transporter..för att inte tala om vägbetalningar.Så nog är vi likadana allihopp..när det börjar gälla den egna plånboken.

2011-02-21 kl 08:47

100 poäng zubak skulle dom sedan behöva lägga ut en krona på en ställplats då går dom till myndighetrna och klagar för dom har så stora fina bilar att alla skall taga häsyn till dom.

2011-02-21 kl 09:00

Det gnället känner inte jag igen.Personligen skulle jag skämmas att börja med att pruta fråga efter rabatter o. dyl. Jag frågar alldrig vad saker och ting kostar ,vill jag ha så köper jag..J---la fattigjon som står med mössan i hand och tigger ,,Lev efter mottot ,,rätta mun efter matsäcken, du har så rätt BeRo...

2011-02-21 kl 09:37

Jojo..Edling...gnället o gnället...kolla på den klubben du är medlem i!Det skall jagas rabatter...det skall vara gratis ställplatser det skall jagas billiga diesel priser på mackar och bilarna är i miljonklassen...och nu blir det trångt på Öresundsbro för det är gratis bropass för dom...fast det är ganska skönt,för då blir det gott om plats på färjan H -H

2011-02-21 kl 09:40

det var just det jag menede varför skall överheten ha mer förmåner än andra

2011-02-21 kl 10:06

Visserligen helt utanför trådnamnet, men, det är väl självklart att de med dyrare husbilar jagar rabatter, gratis ställplatser, medlemskap i diverse oljebolag.
De flesta har dyra avbetalningar och annars skulle de inte ha råd att åka med husbilen. Enkel ekvation. Det är ju bl.a. därför många hyr ut sina husbilar för att annars är det bundet kaptial som står och kostar pengar.

För min egen del så har jag hellre äldre och betald campingfordon än ny/nyare och skuldsatt upp över öronen.

2011-02-21 kl 10:13

Phippa skrev:
Visserligen helt utanför trådnamnet, men, det är väl självklart att de med dyrare husbilar jagar rabatter, gratis ställplatser, medlemskap i diverse oljebolag.
De flesta har dyra avbetalningar och annars skulle de inte ha råd att åka med husbilen. Enkel ekvation. Det är ju bl.a. därför många hyr ut sina husbilar för att annars är det bundet kaptial som står och kostar pengar.

För min egen del så har jag hellre äldre och betald campingfordon än ny/nyare och skuldsatt upp över öronen.

Det är också min melody...skönt att inte ha några krediter!

2011-02-21 kl 10:33

Bra rutet! Vill inte se några av mina forumkompisar i "Lyxfällan".

2011-02-21 kl 10:58

LYXFÄLLAN Hamnar inte jag i var så säker,,,Bör väl ingen egenteligen som har någon cell kvar i roten,Du har så rätt Ulla. Sedan så är det inget fel att ha krediter ,bara axlarna bär....

2011-02-21 kl 13:26

Alla som har nyare husbil har väl nödvändigtvis inte krediter på bilen.
Det finns nog många som sålt sina villor mm och fått pengar över.

Sen att Edling verkar känt sig träffad med kreditköp, husvagn, husbil o reg nr!!
Hehe

2011-02-21 kl 14:57

Självklart har jag kreditköp,sådant skäms inte jag för,,Du karl den XI .jag har råd att ha det,och jag betalar,,samt jag lever i nuet och njuter,,gör du ???? Jag har även F-skatte sedel samt inte avundsjuk på andra,,För att få något här i livet bör man utföra/arbeta för det också...uppfattat....!!!!

2011-02-21 kl 15:52

jag känner inte igen mig i någon avgrupperna ni räknar upp

2011-02-21 kl 16:01

Du BERO Du har väl varit en person som kontantat hela ditt liv,,,inget fel med det :Förr var det ju den inställningen att allt skulle betalas kontant, Men jag vill se hur många som lägger upp 400-1 milijon kontant utan inblandning av bank..Man är inte bättre för att man bet. kontant. men kanske mår bättre.. Idag handlar det om kreditvärdighet,betalningsmöjligheter.....

2011-02-21 kl 18:46

Nu har tråden hamnat på sniskan. Frågan var: Är Ni med i CC?
Bild

Här har man hamnat riktigt på sniskan!

2011-02-21 kl 19:00

Det var ju du Ulls som skrev lyxfällan sen var det klippt...........Ge mig en anledning till att vara med i CC,,eftersom jag inte ser något för mig positivt i den clubben....

2011-02-21 kl 19:14

Du får en trevlig tidning om camping och campingfordon. Du får rabatt på en massa saker bl.a. broavgiften över Öresundsbron, Du får rabatt på däck, bensin och en massa andra saker. Jag kan inte räkna upp allt, men det borde kanske räcka.

2011-02-21 kl 19:26

Tack Ulla,, inget av detta är intressant eller berör mig i ryggen ,,sorry du får kalla mej vad du vill ,jag har syslat med camping med tillbehör i över 40 år,,tar bara nyckeln och åker, nema problema,,,har inga problem för att jag inte skaffar några,,enkelt,va...Är med i enklubb av andra orsaker,,,hat så gott..

2011-02-21 kl 19:59

Jag önskar naturlitgvis Dig Edling lycka till med Ditt campande utan, att som många av oss andra (fattiga) i forumet, behöva tänka på kostnaderna. Vi har valt det fria livet, men måste dra in på annat för att uppnå det. Jag är nöjd med mitt CC-medlemskap som kommer att ge mig bl.a. ekonomiska fördelar. Tusen tack CC.
Bild

Är stolt över att kunna sätta denna dekal på min vagn!

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206