Grill-fråga
2011-07-02 kl 10:34

conny-555 skrev:
Edling skrev:
nu conny 555 har du läst i sömnen,

Nej det har jag inte!!!

Nej Conny jag tror inte heller du har läst detta i sömnen. Senast jag så den regeln var på Göteborgs Camping Lilleby (www.goteborgscamping.se).

Och varför tillämpar den del campingplatser denna regel? Jo de är rädda om sina gräsmattor, det blir otroligt varm även under en kolgrill, och detta tar död på gräsrötterna en lång tid framöver.

2011-07-07 kl 08:53

Intressant att läsa våra olika åsikter där de flesta är vettiga enligt mitt sätt att vara.
Sen finns tyvärr alltid tvärtommarna vad det än handlar om och de får man tydligen bara vänja sig vid att läsa eller hoppa över om man inte orkar.
Det heter ju att åldern brukar ta ut sin rätt. Stämmer inte alltid.
Ha en Glad Sommar och grilla snyggt och prydligt på det sättet som du anser vara det rätta för tillfället. Själv tänker jag vara så snäll som möjligt mot vår natur vid grillningsakten!

2011-07-07 kl 09:23

Grill-fråga;;;Hade egenteligen inte behövts att ta upp som fråga..Är ju självklart hur man hanterar en grill,och vad för regler som gäller vid användandet...

2011-07-07 kl 11:08

Jag tycker iallafall att det är bättre att fråga en gång för mycket än en för lite - ber om ursäkt om jag rört upp känslorna... kunde väl inte drömma om att det skulle vara en så känslig fråga! Hädanefter får jag väl istället köra med mitt egna sunda förnuft - som jag faktiskt har en hel del av - och låta bli att stöka till i forumet...

2011-07-07 kl 13:33

Du Marlot,behöver inte be om ursäkt för något, du har inte rört om eller upp känslor.. Jag instämmer med dig att hellre fråga en gång för mycket..Klart man skall fråga om saker å ting här som gäller camping o.dyl. OBS. Sedan att det vinklas iväg åt alla håll,och letas efter olika saker som kan inträffa, vad man bör, får, å inte,,= diskutera= det bara blir så..Jag tror att ditt sunda förnuft fixar detta.....

2011-07-13 kl 17:28

du mariot man behöver inte följa tråden till ppungt o pricka det bryr jag mig inte om om det gnälls från en del håll man kan diskutera från olika synvinklar bara det inte blir person anngrepp och rena lögner då har det gått för långt.

2011-07-14 kl 10:41

Nej det förstår jag ju förstås att det inte är någon lag att följa allt som skrivs i ett forum - men jag tyckte att en enkel fråga växte till något onödigt stort och flera av inläggen tyckte jag hamnade på en väldigt låg nivå. Det är min åsikt och det står jag för. I ett väl fungerande forum brukar inte sådana inlägg förekomma.
Nåväl och emedan - jag hoppas att ni alla har en fin campingsommar och att ni får många fina dagar med er husvagn eller husbil!

2011-07-14 kl 12:51

du har helt rätt i dett men det är bara ett fåtal som håller på, men tyvär förstör dom mycket för andra på forumet.

2012-01-06 kl 16:19

Är det någon som har erfarenheter av den här modellen av grillar?
http://www.dometic.com/sv/Europe/Sweden/Produkter/Husvagnsutrustning/Gasolgrillar/Products/?productdataid=67072

2012-01-06 kl 16:35

Milken skrev:
Är det någon som har erfarenheter av den här modellen av grillar?
http://www.dometic.com/sv/Europe/Sweden/Produkter/Husvagnsutrustning/Gasolgrillar/Products/?productdataid=67072
Ja, köpte en i somras och den funkar över förväntan. Det är den mindre modellen med 2 "kokplattor".

2012-01-06 kl 16:52

Låter intressant Klingan. Men vad jag oxå tänker på, gallret.. Rostfritt... Brukar betyda inbränt efter en kortare tids användning. Finns det extragaller till dom? Går det ha Folie och kattsand i botten eller bara folie?

2012-01-06 kl 17:21

Efter denna sommar med mycket grillning finns inget att anmärka på gallret. Jag har folie, inte i botten utan på avrinningsplåten som följer med. Om det finns extragaller vet jag inget om, men kolla med återförsäljaren...

2012-01-06 kl 17:49

Ok. Tack för svaret Klingan

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206