Men, det är inte bara det framhjulsdrivna chassit som är nytt, inredningen är också ny med ett nytt designspråk utformat med hänsyn taget till rörelseflödet hos de som vistas i husbilen.
Det betyder att det från den centrala punkten innanför entrédörren är en bred, obruten gång förbi kök, tvättrum och in i sovrummet. Väl där kan man notera att de båda längsmonterade singelbäddarna är avsmalnande vid fotändarna vilket i sin tur ger mer rörelsefrihet.
Bilen är annars en konventionell helintegrerad husbil med totallängden strax under sju meter. Den har fyra sovplatser, två i taksängen ovan förarhytten och två i sovrummet längst bak. Kök och toalettrum finns mitt i bilen och med de vändbara stolarna i förarhytten finns också en sittgrupp för fyra resenärer eller fem matgäster.

Komforten i sittgruppen är bra, och de stora fönstren, dels frontrutan och dels de generösa sidofönstren bidrar starkt till känslan av ljus och rymd. Det är lätt att vrida runt stolarna fram, även förarstolen som annars i många husbilar kräver en del trix och fix för att komma runt.
Bordet är justerbart i både sid- och längsled vilket underlättar. Handbromsen sitter nära stolsunderredet och stör inte passagen. Bakom och ovanför de som sitter i den framåtvända tvåmanssoffan finns en TV/dataskärm som går att komplettera med ett tangentbord eller surfplatta.

Köket på bilens högra sida är litet och har liten eller ingen plats för effektiv matberedning. Men, en utvikbar skiva på köksbänkens gavel räddar situationen någorlunda. Trots det blir det nog nödvändigt att anlita bordsskivan då och då.
Köket avslutas mot sovrummet med ett högt och smalt kylskåp med separat frysavdelning. Skåpet väljer själv lämplig energi, 230 V, batteri eller gasol. Här finns ingen köksfläkt men väl två 230 V-uttag och tre stora lådor i köksbänken. För belysningen svarar en ledlist i underkant överskåpet och ett vägg- samt ett takfönster.

Mittemot köket finns badrummet som har en separat duschkabin och gott om skåp. Kassettoan står med ryggen mot väggen som vetter mot tvåsitssoffan, och på golvet i duschkabinen ligger en trätrall. Här finns en hylla intill handfatet som är lämplig att placera diverse hygienartiklar på. Tandborstmuggar inklusive hållare finns också. Tacklucka för effektiv vädring finns och bra belysning där den som behöver kan göra sig vacker.
Sovrummet längst bak består här av två separata singelbäddar. De är sammankopplade upptill och separerade vid fotändan. Den som vill kan beställa bilen med den högra sängen med det imponerande längdmåttet 220 centimeter. Men, då förlorar man ett 25 centimeter brett högskåp/garderob mellan säng och kylskåp. Kvar blir då den undre halvan.


Annars är det just under fotändan av den högra bädden man hittar bilens egentliga garderob. Genom att i detta skåp också utnyttja dubbelgolvet finns det bra hänghöjd här. Överskåpen i sovrummet har samma skärning som i köket, en detalj som visar formspråket men som också kan utnyttjas som ett litet och öppet hyllplan, till exempel för glasögon eller telefon.
Under de höga bäddarna finns det rymliga förrådet som i broschyren heter ”mopedgarage”. Det är byggt för att klara 350 kilo och med separat värmeutsläpp hålls även garaget varmt.
Hela bilen andas användarvänlighet och med finesser som lastsläde i gasolskåpet och separata värmeutsläpp mot den enkelglasade vindrutan klarar man även vintrar utan immig eller i värsta fall nedisad insida av framrutan. Alla vattenrör och tankar klarar vinterns påfrestningar, och bilen lanseras som vinteranpassad.
Föraren får hjälp och assistans av bland annat sidvindsresistens, aktiv avståndsanpassning (Distronic farthållare), aktiv bromshjälp (autobroms) vägmärkesläsning, filbytesvarning, trötthetsvarning, ESP med mera. Detta är sannolikt en av de absolut körsäkraste husbilarna på marknaden.