Concordes instegsserie blir ännu lyxigare

Publicerad: 2019-01-27   Uppdaterad: 2019-01-21

Concorde fortsätter att spänna bågen, hela vägen från instegsserien Credo till flaggskeppet Centurion.

Credo finns i fyra tappningar (799 till 849 centimeter) och samtliga har egenskaper som vi normalt kopplar samman med de större premiumfordonen.

Bland uppdateringarna noteras nytt front- och bakparti, högre totalvikt, golvalternativ i antingen skiffersten eller skeppdäcksutseende. Den ordinarie torpedväggen mellan motor och förarhytt har även ersatts av sandwichvägg med full isolering. Credo 791L och 840L finns även som Forsberg Edition, rikligt utrustade.

Även systermodellen Carver har likvärdiga uppdateringar plus bland annat läderklädd instrumentbräda, Redonda eller standardskumfyllning i sittgruppen, vindrutetorkare av turistbusstyp, Sinus (omformare 600 W), samt dubbla aluminiumramar i dubbelgolvet.

Modellen 890 RRL har för ovanlighetens skull sittgruppen bak. Serien Charisma har redan hunnit bli en klassiker vars sittgrupp finns som antingen barversion eller med ett femte säte i loungestil. Som tillval finns nedsänkbar taksäng. 

Liner Plus byggs på antingen Iveco Eurocargo eller MB Atego. Här finns åtta planlösningar, tre olika inredningsalternativ och luckor med trycköppning. Flaggskeppet heter Centurion, en mycket lyxig modell. 

– Vi säljer lätt ett par till även i år av Centurion 1160/1165, poängterar Forsbergs Fritids-centers grundare Christian Forsberg.

Rulla till toppen