Dur och moll för Stora Nolia i Umeå

Publicerad: 2019-11-11   Uppdaterad: 2019-11-01

Årets Stora Nolia är över och med sig från årets mässa tar projektledare och vd en splittrad bild.

– Vi har många utställare som säger sig haft en okej eller bra mässa. Vi lockar inte så många besökare som vi skulle vilja. Samtidigt är vi fortfarande en gigant som en av Skandinaviens största besöksmässor, säger Jonas Dahlberg, vd på Nolia AB som berättar att man nu kommer att inleda ett stort utvecklingsarbete kring mässan. 

Årets besöksantal stannade på 82 116, medan 83 067 personer besökte mässan två år tidigare (vartannat år hålls Stora Nolia i Piteå).

– Nolia har otroliga medarbetare som jobbar hårt för att leverera en bra mässupplevelse, något som uppskattas av många utställare. Samtidigt går det inte att sticka under stol med att vi gärna hade haft fler utställare och fler besökare på plats på årets mässa. Vad minskningen beror på får vi analysera och vi har redan börjat med intervjuer av utställarna. Detta är ett led i ett stort utvecklingsarbete kring mässan, säger Jonas Dahlberg.

Rulla till toppen