Succé på Elmia

Publicerad: 2021-11-30   Uppdaterad: 2023-04-18

Kabe-koncernens egen husvagns- och husbilsmässa på Elmia i Jönköping blev en succé av stora mått. 16 440 biljetter bokades och många valde även att övernatta med eget campingfordon på mässcampingen utanför utställningshallen.

Succé på Elmia
Besökarna respekterade de begränsningar som gällde.

–Vi har fått väldigt positiv respons från besökarna som uppskattade möjligheten att fåkomma hit när Elmia tvingades ställa in sin traditionella husvagns- och husbilsmässa för andra året i rad, säger Pia Weinz Karlsson på Kabe. 

Mässan pågick 4–12 september, och omfattade varumärkena Kabe, Adria, Sun Living, Affinity och tillbehörsgiganten Kama Fritid. I utställningshallen fanns 123 fritidsfordon från modellprogrammet 2022. Flera stora underleverantörer som bland annat AL-KO och Dometic var också på plats för att visa upp sitt produktsortiment. Under mässans nio dagar såldes 613 fordon vilket medför att Kabe-koncernen behöver nyanställa 20–30 personer vid fabriken i Tenhult.

–Det är en fantastisk styrka att vi kan presentera ett så stort och heltäckande utbud på det här sättet. Många som besökte mässan var nya kunder som inte haft husvagn eller husbil tidigare. För dem var det förstås extra värdefullt att få jämföra modeller och prata med säljarna i lugn och ro, förklarar Johan Skogeryd, vd på Adria AB.

Alf Ekström, koncernchef på Kabe Group, tycker, vid sidan av god försäljning under mässdagarna, att det även är viktigt att lyfta fram anordnandet av mässan som en positiv händelse.

–Besökarna har respekterat alla åtgärder som vi vidtagit för att kunna genomföra ett tryggt och trevligt arrangemang. Vi märker ett fortsatt stort intresse för det mobila fritidslivet och ser nu fram emot ett nytt spännande modellår 2022. Stort tack till alla kunder, besökare, återförsäljare, medutställare, Caravan Club, Elmia, FC Gruppen och alla andra för att vi tillsammans kunde genomföra den här mässan.

Rulla till toppen